Organizația:  Programul HACCP Ediția: 2025
 Revizia: 2024/04
 Verificat de:  SMSA-SOP-03Versiunea: 2

Aplicat de: 

 Curățarea și Dezinfectarea Echipamentelor

QR Code:



Aprobat: 
Semnătura: Wrte345RDvfrt450DSR5543
Data adoptării:
Utilizat de:  ID:

Cuprins

Curățare și Dezinfecție

 

Formular


 Formular 1 = Procedura Procedura de curățare și igienizare

Sarcina nr.

Articol/echipament

Cât de des

Metoda de curățare

Produs folosit/doza de dezinfectant

Responsabilitate

            
            
      
      
      
      
      
      
      
      
      

Sarcina: 1 – programată; 2 -  de necesitate; 3 – de urgență.

Metoda de curățare/igienizare: CF = curățare fizică; CH = curățare chimică: DEC = utilizare decontaminante; CL = clătire finală

Cât de des / frecvență: trimestrială, lunară, săptămânală, zilnică.

 

 Formular 2 = Fișă de curațare și igienizare

Fișă de curățare și igienizare

✔ Bifați sarcina și inițiale când ați terminat

Data începerii săptămânii:

Data începerii săptămânii:

Sarcină

Zona/echipament

Persoana care efectuează

Luni

Mar

Mie

Joi

Vin

Sâm

Dum

Luni

Mar

Mie

Joi

Vin

Sâm

Dum

                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 

Supervizorul parafează/validează ziua atunci când sarcina este îndeplinită satisfăcător

 

Descărcare document


Descarcă documentul Formular1 SMSA-SOP-03 Procedura igiena

Descară documentul Formular 2. Fisa de curatare si igienizare

Descrierea procedurii


1. Obiectiv

Asigurarea unui mediu curat și igienic pentru prevenirea contaminării produselor alimentare, respectarea standardelor de siguranță alimentară și menținerea conformității cu normele SMSA (Sistemul de Management al Siguranței Alimentare).

2. Domeniul de aplicare

Această procedură se aplică tuturor zonelor de depozitare, procesare, echipamentelor și suprafețelor de lucru utilizate în manipularea alimentelor.

3. Responsabilități

4. Procedura

4.1 Tipuri de curățenie și igienizare

1 – Programată: Realizată conform unui calendar fix (zilnic, săptămânal, lunar, trimestrial).

2 – De necesitate: Realizată în funcție de condițiile observate (murdărie vizibilă, scurgeri accidentale).

3 – De urgență: Realizată imediat în cazul contaminărilor severe (ex.: scurgeri chimice, infestare cu dăunători).

4.2 Metode utilizate

4.3 Frecvența activităților

Activitate Zilnic Săptămânal Lunar Trimestrial

4.4 Descrierea procesului

1. Pregătire:

2. Execuție:

3. Finalizare:

5. Acțiuni corective

6. Înregistrarea

7. Verificarea

8. Pregătirea personalului

9. Îmbunătățirea procedurii

10. Arhivarea

 

Ghid de completare și utilizare 

  1. Formular 1 = fisa care se completează o singură dată în care sunt programate actțiunile de igienizare și decontaminare
  2. Formula 2 = fisa de curățenie și igienizare care se completează de către personalul care efectuează operațiunea de iginizare si decontaminare. Completați fiecare secțiune cu informații precise și semnați pentru confirmare.
  3. Completare:
    1. Fisa 1 se completează de căre coordonatorul SMSA/lunar sau trimestrial
    2. Fisa 2 se completează după fiecare operațiune realizată
  4. Completare suplimentară: în zonele cu ricuri înalte (WC, vestiar) se afisează formularul 2 în zona vizibilă iar procedura de igienizare a zonei este funcție de numărul de angajați (zilnic sau de mai multe ori pe zi
  5. Monitorizare: Utilizați verificările CODEX pentru a evalua respectarea procedurii.
  6. Actualizare: Adaptați procedura în funcție de noi reglementări sau observații din teren.
  7. Responsabilitate: Managerul SMSA se asigură că toate listele sunt complete și corecte.