de derogare de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892, de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150, de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014, de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368 și de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 în ceea ce privește anumite măsuri de abordare a crizei provocate de pandemia de COVID-19

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 și (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului (1), în special articolele 25, 31, 38, 54 și 57,

întrucât:

(1)

Din cauza actualei pandemii de COVID-19 și a amplelor restricții de circulație rezultate în urma sa, fermierii, viticultorii, producătorii de ulei de măsline și apicultorii din toate statele membre se confruntă cu dificultăți excepționale. Problemele de logistică și deficitele de forță de muncă i-au făcut vulnerabili la perturbarea economică provocată de pandemie. Aceștia se confruntă în special cu dificultăți financiare și cu probleme de flux de numerar. Dată fiind această combinație fără precedent de condiții, este necesară atenuarea dificultăților respective prin introducerea de derogări de la anumite dispoziții ale diferitor regulamente de punere în aplicare aplicabile în domeniul politicii agricole comune.

(2)

În temeiul articolului 9 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 al Comisiei (2), o cerere de ajutor sau de sold de ajutor trebuie depusă de organizații de producători la autoritatea competentă a statului membru, pentru fiecare program operațional pentru care se solicită ajutoare, până la data de 15 februarie a anului care urmează celui pentru care se solicită ajutoarele. În temeiul articolului 9 alineatul (3) din regulamentul respectiv, cererile de ajutor pot cuprinde cheltuielile programate, dar încă neefectuate, dacă se dovedesc anumite elemente. Aceste elemente includ faptul că operațiunile în cauză nu au putut fi desfășurate până la data de 31 decembrie a anului de punere în aplicare a programului operațional, din motive independente de voința organizației de producători în cauză, și că operațiunile respective se pot desfășura până la data de 30 aprilie a anului care urmează celui pentru care sunt solicitate ajutoarele. În contextul pandemiei de Covid-19, este necesar să se prevadă o derogare de la articolul 9 alineatul (3) litera (b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 și să se prevadă că cererile de ajutor care trebuie depuse până la 15 februarie 2021 pot cuprinde cheltuieli aferente operațiunilor programate pentru anul 2020, dar nerealizate până la 31 decembrie 2020, dacă operațiunile respective se pot desfășura până la 15 august 2021. Din același motiv, este necesar totodată să se prevadă o derogare de la articolul 9 alineatul (3) litera (b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 și să se prevadă că cererile de ajutor depuse până la 15 februarie 2020 pot cuprinde cheltuielile aferente operațiunilor programate pentru anul 2019, dar nerealizate până la 31 decembrie 2019, dacă operațiunile în cauză se pot desfășura până la 15 august 2020.

(3)

Măsurile luate de guverne în ultimele luni pentru a aborda criza cauzată de pandemia de COVID-19, în special închiderea hotelurilor, a barurilor și a restaurantelor, limitarea circulației persoanelor și a mărfurilor la strictul necesar și închiderea unor granițe din interiorul Uniunii, au un impact negativ asupra sectorului vitivinicol din Uniune. Se estimează că închiderea hotelurilor, a barurilor și a restaurantelor afectează direct 30 % din volumele de vin consumate în Uniune, ceea ce echivalează cu 50 % din valoarea vinului consumat în Uniune. În același timp, deficitele de forță de muncă și dificultățile logistice cauzate de pandemie pun presiune pe viticultori și pe întregul sector vitivinicol. Viticultorii se confruntă cu probleme tot mai mari pentru recolta următoare: prețuri mici, consum redus, greutăți legate de transport și desfacere.

(4)

În plus, piața vitivinicolă a Uniunii a fost deja afectată de condiții care i-au agravat situația pe parcursul anului 2019, iar stocurile de vin se află la cel mai ridicat nivel din 2009 și până în prezent. Această evoluție este în principal rezultatul unei combinații între recolta record din 2018 și scăderea generală a consumului de vin în Uniune. În plus, impunerea de către Statele Unite ale Americii, principala piață de export de vinuri a Uniunii, a unor taxe suplimentare la import pentru vinurile din Uniune a afectat exporturile. Odată cu pandemia de COVID-19, sectorul deja fragilizat a avut și mai mult de suferit, nemaiputându-și comercializa sau distribui produsele în mod eficace, în principal din cauza închiderii celor mai importante piețe de export și din cauza măsurilor luate pentru a garanta o izolare și o limitare corespunzătoare a mișcării persoanelor, în special întreruperea tuturor activităților de alimentație publică și imposibilitatea de a-i aproviziona pe clienții obișnuiți. Toate acestea au determinat pierderi de venituri pentru toți actorii din sectorul vitivinicol. Incertitudinea legată de durata măsurilor luate pentru abordarea pandemiei și de impactul acestora asupra prețurilor, a modelelor de consum și a veniturilor pune și mai multă presiune asupra sectorului vitivinicol din Uniune.

(5)

În acest context, este prin urmare necesar să se ia măsuri urgente pentru abordarea situației, permițându-se mai multă flexibilitate în punerea în aplicare a anumitor măsuri de sprijin în temeiul articolului 43 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 prin derogarea de la mai multe dispoziții din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei (3).

(6)

Articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei prevede că modificările referitoare la programele de sprijin aplicabile menționate la articolul 41 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 pot fi prezentate de cel mult două ori pe exercițiu financiar. Pentru a se permite statelor membre să își adapteze rapid programele naționale de sprijin din motive legate de criza provocată de pandemia de COVID-19, este necesar să se permită prezentarea unor astfel de modificări de mai mult de două ori pe exercițiu financiar, cu condiția ca aceste modificări să fie prezentate înainte de 15 octombrie 2020. Statele membre trebuie să fie în măsură să reacționeze rapid la circumstanțele excepționale legate de criza cauzată de pandemia de COVID-19 și să prezinte modificări ale programelor lor cât de devreme și cât de frecvent consideră că este nevoie. Această flexibilitate ar permite statelor membre să optimizeze măsurile deja existente, să sporească numărul de măsuri și să facă ajustări mai frecvente, ținând seama de situația pieței. În plus, acest lucru ar permite și statelor membre care doresc să includă măsuri suplimentare în programul lor național de sprijin să facă acest lucru imediat după intrarea în vigoare a prezentului regulament, fără a trebui să aștepte următorul termen de prezentare a modificărilor. Această flexibilitate mai mare le-ar oferi operatorilor, inclusiv celor nou-veniți, mai multe oportunități de a depune cereri de sprijin. Se urmăresc astfel acordarea unui sprijin sectorului vitivinicol și asigurarea flexibilității necesare pentru abordarea consecințelor crizei provocate de pandemia de COVID-19.

(7)

Prin urmare, este necesar să se prevadă o derogare temporară de la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150, pentru a se permite modificări ale programelor naționale de sprijin ori de câte ori este necesar, inclusiv în legătură cu măsurile menționate la articolul 45 alineatul (1) litera (a) și la articolele 46-52 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. În ceea ce privește măsura de promovare menționată la articolul 45 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/133 al Comisiei (4) permite statelor membre să introducă modificări ale programelor lor naționale de sprijin ori de câte ori este necesar.

(8)

Din cauza crizei provocate de pandemia de COVID-19 și a deficitului de resurse umane rezultat din aceasta, producătorilor le este practic imposibil să desfășoare operațiunile planificate în legătură cu recoltarea înainte de coacere. Prin urmare, este necesar să se amâne pentru anul 2020 termenul pentru depunerea cererilor de sprijin pentru recoltarea înainte de coacere, precum și termenul pentru desfășurarea acestor operațiuni astfel cum se stabilește la articolul 8 litera (b), respectiv (d), din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150. S-ar acorda astfel producătorilor mai mult timp pentru a-și planifica activitatea și a găsi forța de muncă necesară în vederea efectuării acestor operațiuni.

(9)

În plus, în contextul crizei cauzate de pandemia de COVID-19 și având în vedere surplusurile de vin în creștere de pe piață rezultate în urma acesteia, se dovedește inactual să se solicite statelor membre să furnizeze o justificare specială pentru aplicarea recoltării înainte de coacere. În consecință, este necesar să se prevadă o derogare de la articolul 8 litera (c) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 și să se suspende temporar pentru anul 2020 cerința ca statele membre să stabilească o situație de piață preconizată care să justifice aplicarea recoltării înainte de coacere pentru a restabili echilibrul pieței și a preveni o situație de criză.

(10)

Articolul 29 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 prevede norme referitoare la programe de lucru trienale stabilite de organizații de producători pentru susținerea sectorului uleiului de măsline și al măslinelor de masă. Criza actuală legată de pandemia de Covid-19 reprezintă o provocare excepțională și fără precedent la adresa capacității beneficiarilor de a desfășura activitățile planificate pentru cel de-al doilea și cel de-al treilea an de implementare a programelor trienale pentru susținerea sectorului uleiului de măsline și al măslinelor de masă. În consecință, se acordă în mod excepțional flexibilitate beneficiarilor, permițându-se, în anumite condiții, modificarea acestor activități. Este așadar necesar să se prevadă o derogare de la anumite dispoziții din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014 al Comisiei (5) pentru a se acorda această flexibilitate, derogare care nu are însă niciun impact asupra termenului de plată a finanțării din partea UE.

(11)

Normele referitoare la programele apicole sunt stabilite în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368 al Comisiei (6) în ceea ce privește ajutoarele acordate în acest sector. În temeiul articolului 2 din regulamentul menționat, anul apicol este perioada de 12 luni consecutive cuprinsă între 1 august și 31 iulie. În consecință, anul apicol 2020 este cuprins între 1 august 2019 și 31 iulie 2020. În conformitate cu articolul 3 din regulamentul respectiv, fiecare stat membru trebuie să informeze Comisia cu privire la propunerea sa privind un program apicol unic pentru întregul său teritoriu. În temeiul articolului 6 din regulamentul respectiv, statele membre pot modifica în cursul anului apicol măsurile incluse în programele lor apicole. Plafonul total al cheltuielilor anuale prevăzute nu trebuie însă depășit. Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368 trebuie modificat pentru a permite statelor membre să aplice măsurile planificate pentru anul apicol 2020 chiar și după 31 iulie 2020. Modificarea nu trebuie să aibă niciun impact asupra perioadei de plată. În conformitate cu articolul 55 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, programele apicole trebuie elaborate în cooperare cu organizațiile reprezentative din domeniul apicol. Înainte de a solicita orice modificări ale programelor apicole, statele membre trebuie să consulte organizațiile în cauză.

(12)

Articolul 1 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 al Comisiei (7) stabilește definiția „anului școlar” în scopul implementării schemei de ajutoare menționate la articolul 23 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 („programul pentru școli”). Măsurile instituite de statele membre pentru abordarea pandemiei de COVID-19, care includ închiderea temporară a instituțiilor de învățământ, au perturbat implementarea programului pentru școli în anul școlar 2019/2020. Aceste măsuri au împiedicat temporar distribuirea de fructe, legume și lapte în instituțiile de învățământ și punerea în practică a măsurilor educative însoțitoare și a activităților publicitare și de monitorizare și evaluare conexe. Prin urmare, este necesar să se prevadă o derogare de la articolul 1 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, prin care să se prelungească durata anului școlar 2019/2020, astfel încât statele membre să poată continua să desfășoare activitățile avute în vedere pentru anul școlar respectiv până la 30 septembrie 2020.

(13)

Articolul 4 alineatele (3), (4) și (5) și articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 stabilesc perioada pe care o pot viza cererile de ajutor privind furnizarea și distribuirea de produse și privind măsurile educative însoțitoare, precum și termenul-limită pentru depunerea cererilor de ajutor și pentru plata ajutoarelor în cadrul programului pentru școli. Având în vedere prelungirea duratei anului școlar 2019/2020, trebuie prevăzută o derogare de la articolul 4 alineatele (3), (4) și (5) și de la articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 în ceea ce privește cererile de ajutor pentru activitățile din cadrul programului pentru școli care au loc după 31 iulie 2020, astfel încât acestea să vizeze perioade mai scurte de două săptămâni, și în scopul de a se stabili termenele-limită pentru depunerea cererilor de ajutor și pentru plata ajutoarelor.

(14)

Articolul 7 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 stabilește normele referitoare la realocarea ajutoarelor din partea Uniunii rămase nesolicitate către statele membre care participă la programul pentru școli și care și-au notificat dorința de a utiliza mai mult decât propriile repartizări orientative. Cuantumul repartizării orientative care poate fi realocat unui alt stat membru se bazează pe nivelul de utilizare de către statul membru respectiv a repartizării definitive a ajutoarelor din partea Uniunii în anul școlar precedent. Regulile referitoare la izolare instituite de statele membre pentru abordarea pandemiei de COVID-19, care includ închiderea temporară a instituțiilor de învățământ, ar putea duce la o utilizare mai scăzută a ajutoarelor din partea Uniunii în anul școlar 2019/2020. În consecință, este necesar să se prevadă o derogare de la articolul 7 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, în scopul de a nu se ține seama de nivelul de utilizare a ajutoarelor din partea Uniunii în anul școlar 2019/2020 pentru realocarea ajutoarelor nesolicitate din partea Uniunii între statele membre care participă la programul pentru școli în anul școlar 2021/2022.

(15)

Dată fiind necesitatea de a se întreprinde acțiuni imediat, prezentul regulament trebuie să intre în vigoare la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene,

(16)

Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru organizarea comună a piețelor agricole,

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

TITLUL I

FRUCTE ȘI LEGUME

Articolul 1

Derogări de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892

(1)   Prin derogare de la articolul 9 alineatul (3) litera (b), cererile de ajutor depuse până la 15 februarie 2020 pot cuprinde cheltuielile aferente operațiunilor programate pentru anul 2019, dar nerealizate până la 31 decembrie 2019, dacă operațiunile în cauză se pot desfășura până la 15 august 2020.

(2)   Prin derogare de la articolul 9 alineatul (3) litera (b), cererile de ajutor care trebuie depuse până la 15 februarie 2021 pot cuprinde cheltuieli aferente operațiunilor programate pentru anul 2020, dar nerealizate până la 31 decembrie 2020, dacă operațiunile respective se pot desfășura până la 15 august 2021.

TITLUL II

VIN

Articolul 2

Derogări de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150

(1)   Prin derogare de la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150, statele membre pot introduce, în legătură cu măsurile menționate la articolul 45 alineatul (1) litera (a) și la articolele 46-52 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, ori de câte ori este necesar pe parcursul exercițiului financiar 2020, dar nu mai târziu de 15 octombrie 2020, modificări ale programelor lor naționale de sprijin în sectorul vitivinicol, menționate la articolul 41 alineatul (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1308/2013.

(2)   Prin derogare de la articolul 8 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150, pe parcursul exercițiului financiar 2020, statele membre pot:

(a)

să stabilească termenul pentru depunerea cererilor de sprijin pentru recoltarea înainte de coacere, astfel cum se menționează la litera (b) de la articolul respectiv, între 15 aprilie și 30 iunie;

(b)

să aleagă să nu stabilească o situație de piață preconizată care să justifice aplicarea recoltării înainte de coacere, astfel cum se menționează la litera (c) de la articolul respectiv;

(c)

să stabilească, până la 30 iunie, un termen la o dată ulterioară termenului pentru depunerea cererilor de sprijin pentru recoltarea înainte de coacere prevăzut la litera (a) de la prezentul articol, pentru realizarea operațiunilor de recoltare înainte de coacere în conformitate cu cerințele stabilite la articolul 47 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. Acest termen se stabilește înaintea momentului obișnuit al recoltării (stadiul N după Baggiolini, stadiul 89 din codul BBCH) în orice zonă dată.

TITLUL III

ULEI DE MĂSLINE ȘI MĂSLINE DE MASĂ

Articolul 3

Derogări de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014

(1)   Prin derogare de la articolul 2 alineatele (2) și (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014, autoritatea competentă poate accepta modificările unui program de lucru, cu condiția ca:

(a)

modificările propuse să vizeze modificarea și reprogramarea după 31 martie 2020 a activităților din cel de-al doilea an de implementare a programului de lucru trienal care a început la 1 aprilie 2018;

(b)

activitățile respective să nu fi avut loc la timp din cauza obstacolelor create de pandemia de COVID-19;

(c)

organizațiile beneficiare să depună până la 30 iunie 2020 cererile menționate la articolul 5a din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014 pentru plata parțială a ajutoarelor corespunzătoare activităților din cel de-al doilea an de implementare care s-au desfășurat înainte de 1 aprilie 2020;

(d)

finanțarea de către UE a activităților în cauză să aibă loc în cadrul celui de-al doilea an de implementare, în conformitate cu articolul 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014.

Articolul 5 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014 nu este aplicabil programelor de lucru modificate în temeiul primului paragraf litera (d) de la prezentul articol.

(2)   Prin derogare de la articolul 2 alineatul (6) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014, termenul-limită de două luni nu este aplicabil notificării modificărilor aduse unui program de lucru, cu condiția ca:

(a)

modificările propuse să fie legate de activitățile din cel de-al treilea an de implementare a programului de lucru trienal care a început la 1 aprilie 2018;

(b)

activitățile planificate inițial să nu fi avut loc sau să nu poată avea loc în totalitate sau parțial din cauza obstacolelor create de pandemia de COVID-19;

(c)

activitatea modificată să aibă loc după acceptarea de către autoritatea competentă.

TITLUL IV

PROGRAME NAȚIONALE APICOLE

Articolul 4

Derogări de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368

Prin derogare de la articolul 6 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368, statele membre își pot modifica programele apicole astfel încât măsurile planificate pentru anul apicol 2020 să poată fi realizate după 31 iulie 2020, dar numai târziu de 15 septembrie 2020. Măsurile sunt considerate ca fiind realizate în legătură cu anul apicol 2020.

Modificările respective se notifică Comisiei de către statul membru și se aprobă de către Comisie înainte de punerea în aplicare. Solicitările de modificare și aprobarea modificărilor se efectuează în conformitate cu procedura stabilită la articolul 6 alineatele (2) și (3) din regulamentul menționat.

TITLUL V

PROGRAMUL PENTRU ȘCOLI

Articolul 5

Derogări de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39

(1)   Prin derogare de la articolul 1 alineatul (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, durata anului școlar 2019/2020 se prelungește până la 30 septembrie 2020.

(2)   Prin derogare de la articolul 4 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, cererile de ajutor privind activitățile din anul școlar 2019/2020 care au loc după 31 iulie 2020 pot viza perioade mai scurte de 2 săptămâni.

(3)   Prin derogare de la articolul 4 alineatele (4) și (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, cererile de ajutor privind activitățile din anul școlar 2019/2020 care au loc după 31 iulie 2020 se depun până la 30 septembrie 2020. Dacă se depășește acest termen, ajutoarele nu se plătesc.

(4)   Prin derogare de la articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, ajutoarele pentru activitățile din anul școlar 2019/2020 care au loc după 31 iulie 2020 se plătesc de către autoritățile competente până la 15 octombrie 2020.

(5)   Prin derogare de la articolul 7 alineatul (3) primul paragraf din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39, calculul descris la paragraful menționat nu se aplică în cazul calculării repartizării definitive a ajutoarelor din partea Uniunii pentru anul școlar 2021/2022.

Articolul 6

Intrare în vigoare

Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 30 aprilie 2020.

Pentru Comisie

Președintele

Ursula VON DER LEYEN

(1)  JO L 347, 20.12.2013, p. 671.

(2)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 al Comisiei din 13 martie 2017 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește sectorul fructelor și legumelor și sectorul fructelor și legumelor prelucrate (JO L 138, 25.5.2017, p. 57).

(3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei din 15 aprilie 2016 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește programele naționale de sprijin în sectorul vitivinicol (JO L 190, 15.7.2016, p. 23).

(4)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/133 al Comisiei din 30 ianuarie 2020 de derogare de la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește programele naționale de sprijin în sectorul vitivinicol (JO L 27, 31.1.2020, p. 24).

(5)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 615/2014 al Comisiei din 6 iunie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește programele de lucru pentru susținerea sectorului uleiului de măsline și al măslinelor de masă (JO L 168, 7.6.2014, p. 95).

(6)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1368 al Comisiei din 6 august 2015 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește ajutoarele din sectorul apicol (JO L 211, 8.8.2015, p. 9).

(7)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 al Comisiei din 3 noiembrie 2016 privind normele de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește ajutoarele din partea Uniunii pentru furnizarea de fructe și legume, de banane și de lapte în instituțiile de învățământ (JO L 5, 10.1.2017, p. 1).

 

Descărcă textul

Poți descărca textul prezent, sau întreg textul dacă acesta are dimensiuni mai mari, folosind butonul de mai jos.