de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește intervenția publică și ajutorul pentru depozitarea privată

(Text cu relevanță pentru SEE)

(JO L 206 30.7.2016, p. 71)

Astfel cum a fost modificat prin:

  

Jurnalul Oficial

  NR.

Pagina

Data

►M1 

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2017/1479 AL COMISIEI din 16 august 2017

  L 211

10

17.8.2017

►M2 

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2018/150 AL COMISIEI din 30 ianuarie 2018

  L 26

14

31.1.2018

▼B 

REGULAMENTUL DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2016/1240 AL COMISIEI

din 18 mai 2016

de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește intervenția publică și ajutorul pentru depozitarea privată

(Text cu relevanță pentru SEE)

 

TITLUL I

DISPOZIȚII GENERALE

 

CAPITOLUL I

Dispoziție introductivă

Articolul 1

Domeniu de aplicare

(1)  Prezentul regulament stabilește norme pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 și a Regulamentului (UE) nr. 1370/2013 în ceea ce privește:

(a) achiziția și vânzarea din stocurile de intervenție publică a produselor enumerate la articolul 11 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013;

(b) acordarea de ajutor pentru depozitarea privată pentru produsele enumerate la articolul 17 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.

(2)  Prezentul regulament se aplică fără a aduce atingere dispozițiilor specifice prevăzute în regulamentele de punere în aplicare:

(a) de deschidere a unei proceduri de licitație pentru achiziția de produse pentru intervenție sau de deschidere a vânzării de produse provenind din intervenție; sau

(b) de deschidere a unei proceduri de licitație sau de stabilire în avans a cuantumului ajutorului pentru depozitarea privată.

 

CAPITOLUL II

Norme comune generale

Articolul 2

Depunerea și admisibilitatea ofertelor pentru achiziție la preț fix, a ofertelor în cadrul licitațiilor și a cererilor

(1)  Operatorii depun oferte pentru achiziție la preț fix și oferte în cadrul licitațiilor pentru intervenția publică, precum și cereri de ajutor pentru depozitarea privată prin metoda pusă la dispoziție de agenția de plăți a statului membru în cauză.

(2)  O ofertă pentru achiziție la preț fix, o ofertă în cadrul unei licitații sau o cerere este considerată admisibilă dacă este depusă în limba oficială sau în una dintre limbile oficiale a (ale) statului membru în care se depune oferta pentru achiziție la preț fix, oferta în cadrul unei licitații sau cererea și trebuie să includă, furnizate printr-un formular pus la dispoziție de agenția de plăți, cel puțin informațiile următoare:

(a) numele operatorului, precum și adresa și numărul de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorului din statul membru în care operatorul își desfășoară principala activitate;

(b) produsul sau tipul de produs vizat, cu codul său NC aferent, dacă este cazul;

(c) cantitatea pentru care se depune oferta pentru licitație la preț fix, oferta din cadrul licitației sau cererea, cu respectarea cantităților minime prevăzute la articolul 5, dacă este cazul.

(3)  Oferta pentru achiziție la preț fix, oferta în cadrul unei licitații sau cererea nu include nicio condiție suplimentară introdusă de operator în afara celor prevăzute în prezentul regulament sau în regulamentul de punere în aplicare relevant, de deschidere a procedurii de licitație sau de stabilire în avans a cuantumului ajutorului pentru depozitarea privată.

(4)  Atunci când termenul-limită pentru depunerea ofertelor pentru achiziție la preț fix, a ofertelor în cadrul unei licitații sau a cererilor este o sărbătoare legală, ofertele pentru achiziție la preț fix, ofertele în cadrul unei licitații sau cererile se depun cel târziu în ultima zi lucrătoare care precedă sărbătoarea legală.

(5)  Ofertele pentru achiziție la preț fix, ofertele în cadrul unei licitații sau cererile depuse sâmbăta, duminica sau în zile de sărbătoare legală se consideră a fi fost primite de agenția de plăți în prima zi lucrătoare care urmează datei la care au fost depuse.

(6)  Odată depuse, ofertele pentru achiziție la preț fix, ofertele în cadrul unei licitații sau cererile nu pot fi retrase sau modificate.

(7)  La data primirii lor, agenția de plăți înregistrează ofertele pentru achiziție la preț fix, ofertele în cadrul unei licitații sau cererile admisibile și cantitățile vizate.

(8)  Drepturile și obligațiile care rezultă din acceptarea ofertei pentru achiziție la preț fix, a ofertei în cadrul unei licitații sau a cererii nu sunt transferabile.

 

TITLUL II

INTERVENȚIA PUBLICĂ

 

CAPITOLUL I

Norme specifice referitoare la intervenția publică

Articolul 3

Spațiile de depozitare pentru intervenție

(1)  Fiecare spațiu de depozitare pentru intervenție („spațiu de depozitare”) dispune de o capacitate minimă de depozitare de:

(a) pentru cereale: 5 000 de tone, 7 500 de tone din perioada de intervenție publică 2017/2018, 10 000 de tone din perioada 2018/2019, 15 000 de tone din perioada 2019/2020;

(b) pentru orez: 5 000 de tone, 7 500 de tone din perioada de intervenție publică 2017/2018, 10 000 de tone din perioada 2018/2019;

(c) pentru unt și lapte praf degresat: 400 de tone, 600 de tone din perioada de intervenție publică 2017, 800 de tone din perioada 2018.

Statele membre cu o producție anuală medie de cereale mai mică de 20 de milioane de tone pot continua să aplice o capacitate minimă de depozitare de 10 000 de tone din perioada 2019/2020.

(2)  În sensul prezentului articol, „capacitate minimă de depozitare” înseamnă o capacitate minimă care poate să nu fie disponibilă permanent, dar este ușor de obținut în perioada în care ar putea avea loc achiziția.

(3)  O agenție de plăți poate aplica o derogare de la alineatul (1) doar dacă demonstrează că nu este disponibilă capacitatea minimă de depozitare indicată la alineatul respectiv și dacă spațiile de depozitare alternative dispun de acces rapid la o apă curgătoare sau la mare ori de o legătură feroviară.

Articolul 4

Stabilirea eligibilității produselor

(1)  Eligibilitatea produselor pentru intervenția publică se stabilește conform metodelor prevăzute în cadrul următoarelor dispoziții:

(a) pentru cereale: în anexa I părțile I, II, III și IV;

(b) pentru orez: în anexa II partea I;

(c) pentru carnea de vită: în anexa III partea I;

▼M2

(d) pentru unt: în părțile I și Ia ale anexei IV la prezentul regulament;

(e) pentru laptele praf degresat: în părțile I și Ia ale anexei V la prezentul regulament.

(2)  Metodele care trebuie utilizate pentru determinarea calității cerealelor, a untului și a laptelui praf degresat eligibile pentru intervenția publică menționate în anexele I, IV și, respectiv, V, sunt cele prevăzute în cele mai recente versiuni ale standardelor europene sau internaționale relevante, după caz, aflate în vigoare de cel puțin 6 luni înainte de prima zi a perioadei de intervenție publică stabilite la articolul 12 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.

▼B

 

CAPITOLUL II

Achiziția de produse pentru intervenție

 

Secțiunea 1

Dispoziții generale

Articolul 5

Cantități minime de produse oferite pentru achiziție la preț fix sau oferite în cadrul unei licitații

(1)  Cantitatea minimă de produse oferite pentru achiziție la preț fix sau oferite în cadrul unei licitații este:

(a) pentru grâul comun, orz și porumb: 160 de tone;

(b) pentru grâul dur: 20 de tone;

(c) pentru orez: 40 de tone;

(d) pentru carnea de vită: 20 de tone;

(e) pentru unt: 30 de tone;

(f) pentru laptele praf degresat: 30 de tone.

Statele membre cu o producție anuală medie de cereale mai mică de 20 de milioane de tone pot decide să aplice o cantitate minimă de 120 de tone pentru grâul comun, orz și porumb.

(2)  O agenție de plăți poate stabili o cantitate minimă mai mare decât cea prevăzută la alineatul (1) dacă acest lucru este justificat de condițiile și practicile comerțului cu ridicata sau de normele în materie de protecția mediului în vigoare în statul membru în cauză.

Articolul 6

Nivelul garanției pentru achiziția de produse

Nivelul garanției solicitate în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 la depunerea unei oferte pentru achiziție la preț fix sau a unei oferte în cadrul unei licitații pentru achiziția de produse pentru intervenție publică este:

(a) pentru cereale: 20 EUR/tonă;

(b) pentru orez: 30 EUR/tonă;

(c) pentru carnea de vită: 300 EUR/tonă;

(d) pentru unt: 50 EUR/tonă;

(e) pentru laptele praf degresat: 50 EUR/tonă.

Articolul 7

Depunerea și admisibilitatea ofertelor pentru achiziție la preț fix și a ofertelor în cadrul unei licitații

(1)  O ofertă pentru achiziție la preț fix sau o ofertă în cadrul unei licitații este admisibilă dacă îndeplinește cerințele prevăzute la articolul 2 și, în cazul unei proceduri de licitație, în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitație menționat la articolul 12. De asemenea, o ofertă pentru achiziție la preț fix sau o ofertă în cadrul unei licitații îndeplinește următoarele condiții:

(a) include cel puțin următoarele informații:

(i) pentru orez, o indicare a tipului și a soiului;

(ii) cu excepția cărnii de vită, spațiul în care este păstrat produsul la momentul ofertei pentru achiziție la preț fix sau al ofertei în cadrul licitației;

(iii) pentru cereale și orez, spațiul de depozitare pentru care se depune oferta pentru achiziție la preț fix sau oferta în cadrul licitației;

(iv) pentru cereale și orez, anul recoltării și zona sau zonele de producție din Uniune;

(v) pentru unt și lapte praf degresat, data producției;

(vi) pentru unt și lapte praf degresat, denumirea și numărul de aprobare al întreprinderii agreate în care a fost produs;

(b) operatorul a depus o garanție în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238;

(c) pentru cereale și orez, operatorul a declarat:

(i) că produsele sunt originare din Uniune;

(ii) că oferta pentru achiziție la preț fix sau oferta în cadrul licitației se referă la un lot omogen care, pentru orez, trebuie să includă orez nedecorticat din același soi;

(iii) dacă a fost sau nu aplicat vreun tratament după recoltare și, dacă este cazul, denumirea produsului utilizat, precum și că tratamentul a fost aplicat în conformitate cu condițiile de utilizare, iar produsul este autorizat în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1107/2009 al Parlamentului European și al Consiliului ( 1 ).

(2)  Pentru alte produse decât carnea de vită, operatorul poate solicita, în formularul menționat la articolul 2 alineatul (2), ca produsul să fie preluat în spațiul de depozitare unde este păstrat la momentul depunerii ofertei pentru achiziție la preț fix sau a ofertei în cadrul licitației, cu condiția ca spațiul de depozitare respectiv să îndeplinească cerințele stabilite la articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 și la articolul 3 din prezentul regulament.

Articolul 8

Verificarea de către agenția de plăți a ofertelor pentru achiziție la preț fix și a ofertelor în cadrul unei licitații

(1)  Agențiile de plăți decid în privința admisibilității ofertelor pentru achiziție la preț fix și a ofertelor în cadrul unei licitații, pe baza cerințelor prevăzute la articolele 2 și 7.

Dacă decide că o ofertă pentru achiziție la preț fix sau o ofertă în cadrul unei licitații nu este admisibilă, agenția de plăți informează operatorul în cauză, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea ofertei pentru achiziție la preț fix sau a ofertei în cadrul licitației. În cazul ofertelor pentru achiziție la preț fix, dacă operatorul nu primește o astfel de informație, se consideră că oferta de achiziție la preț fix este admisibilă.

(2)  În ceea ce privește cerealele și orezul, declarațiile menționate la articolul 7 alineatul (1) litera (c) pot fi verificate din punctul de vedere al conformității, prin mijloace administrative, după ce agenția de plăți a verificat admisibilitatea ofertelor pentru achiziție la preț fix sau a ofertelor în cadrul unei licitații, cu sprijinul, dacă este necesar, al agenției de plăți competente în ceea ce privește spațiul de depozitare indicat de operator, în conformitate cu articolul 57 alineatul (2).

Articolul 9

Notificarea către Comisie a ofertelor pentru achiziție la preț fix și a ofertelor în cadrul unei licitații

(1)  Statele membre notifică Comisiei toate ofertele pentru achiziție la preț fix și toate ofertele în cadrul unei licitații care sunt admisibile, cu respectarea următoarelor termene-limită:

(a) în cazul ofertelor pentru achiziție la preț fix, notificările se depun cel târziu la ora 12.00 (ora Bruxelles-ului) a fiecărei zile de marți și se referă la cantitățile de produse care, în săptămâna precedentă, au făcut obiectul unei oferte pentru a achiziție la preț fix admisibile, precum și la informațiile aferente.

Când cantitățile oferite se apropie de limitele stabilite la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, Comisia informează statele membre care este data de la care acestea trebuie să transmită notificări Comisiei în fiecare zi lucrătoare.

Începând cu data respectivă, în fiecare zi lucrătoare, cel târziu la ora 14.00 (ora Bruxelles-ului), statele membre notifică Comisiei cantitățile oferite pentru intervenție în cursul zilei lucrătoare precedente;

(b) în cazul ofertelor în cadrul unei licitații, se aplică termenele-limită prevăzute în Regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitație.

(2)  Notificările prevăzute la alineatul (1) literele (a) și (b) nu conțin numele, adresa și numărul de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorului, nici, în cazul untului și laptelui praf degresat, denumirea și numărul de aprobare al întreprinderii agreate.

(3)  Dacă un stat membru nu notifică Comisiei o ofertă pentru achiziție la preț fix sau o ofertă în cadrul unei licitații admisibilă până la termenele-limită menționate la alineatul (1) literele (a) și (b), se consideră că statul membru respectiv a transmis Comisiei o notificare cu mențiunea „zero”.

 

Secțiunea 2

Achiziția la preț fix

Articolul 10

Depunerea ofertelor pentru achiziția la preț fix a grâului comun, a untului și a laptelui praf degresat

Ofertele pot fi depuse la agenția de plăți de la începutul perioadelor de intervenție publică prevăzute la articolul 12 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.

Articolul 11

Măsuri pentru respectarea limitărilor cantitative

(1)  Pentru a se respecta limitările cantitative stabilite la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, Comisia decide în conformitate cu articolul 3 alineatul (6) litera (a) din regulamentul menționat:

(a) să închidă achiziția de intervenție la preț fix;

(b) atunci când acceptarea întregii cantități oferite ar duce la depășirea cantității maxime, să instituie un coeficient de alocare aplicabil întregii cantități la care se referă ofertele primite și notificate Comisiei de la fiecare operator în ziua deciziei;

(c) dacă este cazul, să respingă ofertele pentru achiziție la preț fix pendinte depuse la agențiile de plăți din statele membre.

Comisia decide în termen de două zile lucrătoare de la data notificării menționate la articolul 9 alineatul (1) litera (a) primul paragraf și de cinci zile lucrătoare de la data notificării menționate la articolul 9 alineatul (1) litera (a) al treilea paragraf.

În scopul prezentului articol, când data notificării este o sărbătoare legală pentru Comisie, numărarea zilelor până la termenul-limită începe în prima zi lucrătoare de după respectiva sărbătoare legală. Dacă astfel de sărbători legale sunt cuprinse în perioada de timp alocată Comisiei pentru luarea unei decizii, se iau în calcul doar zilele lucrătoare.

(2)  Prin derogare de la articolul 2 alineatul (6), un operator căruia i se aplică un coeficient de alocare menționat la alineatul (1) litera (b) poate să își retragă oferta de achiziție la preț fix în termen de cinci zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a deciziei de stabilire a coeficientului de alocare.

 

Secțiunea 3

Achiziția prin procedură de licitație

Articolul 12

Procedura de licitație

(1)  O procedură de licitație pentru achiziția de produse menționate la articolul 11 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 se deschide printr-un regulament de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitație, care conține, în special, următoarele informații:

(a) produsele vizate și:

(i) pentru orez, o indicare a tipului și a soiului;

(ii) pentru carnea de vită, dacă licitația este pentru carcasele achiziționate pentru a fi dezosate sau pentru depozitare fără dezosare;

(b) perioada vizată („perioada de licitare”) și, dacă este necesar, diferitele subperioade în care pot fi depuse ofertele în cadrul licitației.

(2)  Comisia poate deschide o procedură de licitație pentru achiziția de carne de vită în funcție de categorie și de stat membru sau de regiune a unui stat membru, în conformitate du articolul 13 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, pe baza celor mai recente două prețuri săptămânale înregistrate pe piață. Comisia poate închide respectiva procedură de licitație, în conformitate cu articolul 13 alineatul (2) din regulamentul menționat, pe baza celor mai recente prețuri săptămânale înregistrate pe piață.

(3)  Dacă Comisia deschide o procedură de licitație restrânsă, astfel cum se menționează la articolul 3 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii respective face referire la statul membru vizat sau la regiunea/regiunile unui stat membru vizată/vizate de procedura de licitație.

(4)  În ceea ce privește orezul, procedura de licitație ar putea fi restrânsă la anumite soiuri sau la unul sau mai multe tipuri de orez nedecorticat, și anume la „orezul cu bobul rotund”, „orezul cu bobul mijlociu”, „orezul cu bobul lung de categoria A” sau „orezul cu bobul lung de categoria B”, astfel cum sunt definite în partea I punctul I.2 litera (a), (b) sau (c) din anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.

(5)  În ceea ce privește carnea de vită, se aplică următoarele norme:

(a) prețul mediu al pieței per categorie eligibilă într-un stat membru sau într-o regiune a unui stat membru ține seama de prețurile pentru calitățile U, R și O, exprimate în calitate R3 prin utilizarea coeficienților de conversie stabiliți în partea II din anexa III în statul membru sau în regiunea de intervenție în cauză;

(b) prețurile medii ale pieței se înregistrează în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1249/2008 al Comisiei ( 2 );

(c) prețul mediu al pieței per categorie eligibilă într-un stat membru sau într-o regiune a unui stat membru este media prețurilor pieței pentru toate calitățile menționate la litera (b), ponderate cu ponderea fiecărei calități în numărul total al sacrificărilor din statul membru respectiv sau din regiunea respectivă.

Regatul Unit este format din două regiuni de intervenție, după cum urmează:

(i) regiunea I: Regatul Unit;

(ii) regiunea II: Irlanda de Nord.

Articolul 13

Depunerea și admisibilitatea ofertelor în cadrul unei licitații

(1)  Pe lângă condițiile generale stabilite la articolele 2 și 7, o ofertă în cadrul unei licitații este admisibilă doar dacă indică un preț propus în euro per unitate de măsură de produs, rotunjit cu cel mult două zecimale, fără TVA.

În cazul cerealelor și al orezului, prețul oferit în cadrul licitației per tonă de produse este un preț care corespunde calității minime pentru cereale definite în partea II a anexei I la Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 sau calității standard pentru orez definite în secțiunea A a anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, cu livrare la spațiul de depozitare, fără descărcare.

În cazul untului și al laptelui praf degresat, prețul oferit în cadrul licitației este prețul per 100 kg de produse livrate la platforma de încărcare a spațiului de depozitare.

În cazul cărnii de vită, ofertele din cadrul licitației precizează atât prețul indicat în conformitate cu articolul 12 alineatul (5) litera (a), exprimat per tonă de produse de calitate R3, cât și dacă prețul respectiv se referă la carne cu os destinată dezosării sau depozitării fără dezosare.

(2)  Fără a se aduce atingere articolului 15 alineatul (2) din prezentul regulament, prețul oferit în cadrul licitației nu depășește nivelul prețului de intervenție publică stabilit la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013.

Articolul 14

Decizii privind prețul de achiziție

(1)  Pe baza ofertelor din cadrul unei licitații notificate în conformitate cu articolul 9, Comisia decide:

(a) să nu fixeze un preț de achiziție maxim; sau

(b) să fixeze un preț de achiziție maxim.

(2)  Decizia menționată la alineatul (1) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Articolul 15

Decizii individuale privind ofertele din cadrul unei licitații

(1)  Dacă nu s-a stabilit niciun preț de achiziție maxim, toate ofertele din cadrul licitației se resping.

(2)  Dacă a fost stabilit un preț de achiziție maxim, agenția de plăți acceptă ofertele din cadrul licitației care sunt egale cu cuantumul respectiv sau mai mici decât acesta. Toate celelalte oferte din cadrul licitației se resping.

Agenția de plăți acceptă doar ofertele din cadrul licitației care au fost notificate Comisiei în conformitate cu articolul 9.

(3)  Agenția de plăți ia deciziile menționate la alineatele (1) și (2) din prezentul articol după publicarea deciziei Comisiei menționate la articolul 14 alineatul (1).

În termen de trei zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei, agenția de plăți notifică operatorilor rezultatul participării lor la procedura de licitație.

Această notificare nu este necesară atunci când este acceptată oferta în cadrul licitației, dacă agenția de plăți eliberează un ordin de livrare astfel cum se menționează la articolul 17, în termen de cinci zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei. În cazul unei astfel de acceptări, nu se mai poate acorda nicio amânare a termenului-limită pentru eliberarea ordinului de livrare, astfel cum este prevăzută la articolul 17 alineatul (1) al doilea paragraf.

Articolul 16

Limitarea achiziției de carne de vită

În cazul în care primesc oferte pentru cantități de carne de vită mai mari decât pot să preia, agențiile de plăți pot limita achiziția la cantitățile pe care le pot prelua pe teritoriul lor sau într-una dintre regiunile lor de intervenție menționate la articolul 12 alineatul (5).

Agențiile de plăți asigură accesul egal al tuturor părților interesate în cazul aplicării unei astfel de limitări.

 

Secțiunea 4

Livrări și costuri de transport

Articolul 17

Ordinul de livrare

(1)  După ce a verificat admisibilitatea ofertei din cadrul licitației sau a ofertei pentru achiziție la preț fix în conformitate cu articolele 8 și 13, agenția de plăți eliberează ordinul de livrare în termen de cinci zile lucrătoare de la termenul menționat la articolul 11 alineatul (1) al doilea paragraf sau de la data intrării în vigoare a deciziei menționate la articolul 14 alineatul (1).

Agenția de plăți poate decide să amâne termenul-limită pentru eliberarea ordinului de livrare atunci când acest lucru este necesar din cauza cantităților mari de cereale sau de orez acceptate. Totuși, data finală pentru livrarea produselor nu trebuie să fie mai târziu de 65 de zile de la termenul-limită sau de la data intrării în vigoare menționată la primul paragraf. În astfel de cazuri, agenția de plăți informează operatorii în cauză.

(2)  Ordinul de livrare este datat și numerotat și conține următoarele informații:

(a) cantitatea care urmează să fie livrată;

(b) data finală pentru livrarea produselor;

(c) spațiul de depozitare la care trebuie livrate produsele;

(d) prețul la care este acceptată oferta pentru achiziție la preț fix sau oferta din cadrul licitației.

(3)  Ordinul de livrare se eliberează doar pentru cantitățile notificate Comisiei în conformitate cu articolul 9.

Articolul 18

Dispoziții specifice privind livrarea cerealelor și a orezului

(1)  Agenția de plăți desemnează spațiul de depozitare spre care livrarea cerealelor sau a orezului se efectuează la cel mai redus cost.

(2)  Livrarea la spațiul de depozitare are loc cel târziu la 60 de zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuși, în funcție de cantitățile acceptate, agenția de plăți poate prelungi perioada respectivă cu până la 14 zile. În astfel de cazuri, perioada de livrare menționată la articolul 17 alineatul (1) al doilea paragraf poate fi prelungită în consecință. Agenția de plăți informează operatorii în cauză.

(3)  Operatorul suportă costurile aferente următoarelor teste efectuate în cazul cerealelor în conformitate cu metodologia menționată în anexa I partea IV:

(i) testul de activitate amilazică (Hagberg);

(ii) testul de determinare a conținutului de proteine din grâul dur și din grâul comun;

(iii) testul Zeleny;

(iv) testul de prelucrabilitate industrială;

(v) determinarea nivelurilor de contaminanți.

Articolul 19

Costuri de transport în cazul cerealelor și al orezului

(1)  Costul aferent transportului cerealelor sau al orezului de la spațiul în care era depozitat produsul la momentul ofertei pentru achiziție la preț fix sau al ofertei din cadrul licitației la spațiul de depozitare specificat în ordinul de livrare este suportat de către operator dacă distanța în cauză este de maximum 50 km.

Peste distanța maximă indicată, costurile de transport suplimentare sunt suportate de agenția de plăți și rambursate de Comisie la o rată de 0,05 EUR/tonă/km.

(2)  Dacă agenția de plăți care achiziționează cerealele sau orezul este într-un alt stat membru decât cel pe teritoriul căruia este depozitat produsul, la calcularea distanței maxime menționate la alineatul (1) nu se ține seama de distanța dintre depozitul operatorului și frontiera statului membru al agenției de plăți care efectuează achiziția.

Articolul 20

Dispoziții specifice privind livrarea cărnii de vită

(1)  Prețul de achiziție pentru carnea de vită este prețul cărnii de vită livrate la punctul de cântărire de la intrarea în spațiul de depozitare, sau, în cazul în care carnea urmează a fi dezosată, la unitatea de tranșare.

(2)  Costul descărcării este suportat de operator.

(3)  Operatorii livrează produsele cel târziu la 15 zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuși, în funcție de cantitățile atribuite, agenția de plăți poate prelungi perioada respectivă cu până la șapte zile. În astfel de cazuri, agenția de plăți informează operatorii în cauză.

Articolul 21

Dispoziții specifice privind ambalarea, livrarea și depozitarea untului și ale laptelui praf degresat

(1)  Untul trebuie ambalat și livrat în blocuri de 25 de kilograme greutate netă, conform cerințelor stabilite în anexa IV partea II.

(2)  Laptele praf degresat trebuie ambalat și livrat în saci cu o greutate netă de 25 de kilograme, conform cerințelor stabilite în anexa V partea II.

(3)  Operatorul livrează untul sau laptele praf degresat la platforma de încărcare a spațiului de depozitare în termen de 21 de zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuși, în funcție de cantitățile acceptate, agenția de plăți poate prelungi perioada respectivă cu până la șapte zile. În astfel de cazuri, agenția de plăți informează operatorii în cauză.

Untul și laptele praf degresat trebuie livrate pe paleți de calitate adecvată pentru depozitarea pe termen lung, care urmează să fie schimbați cu paleți echivalenți. Ca alternativă, agenția de plăți poate aproba un sistem echivalent.

Costurile generate de descărcarea untului sau a laptelui praf degresat la platforma de încărcare a spațiului de depozitare sunt suportate de agenția de plăți.

(4)  Agenția de plăți solicită ca untul și laptele praf degresat să fie introduse și păstrate în depozitare pe paleți în așa fel încât să se poată constitui loturi ușor identificabile și accesibile.

Articolul 22

Livrarea

(1)  Data livrării este:

(a) pentru cereale, orez, unt și lapte praf degresat: data la care se confirmă că întreaga cantitate menționată în ordinul de livrare a intrat în spațiul de depozitare desemnat. Această dată nu poate fi mai devreme de ziua care urmează datei eliberării ordinului de livrare;

(b) pentru fiecare lot de carne de vită: data intrării la punctul de cântărire al spațiului de depozitare pentru intervenție sau, în cazul în care carnea urmează a fi dezosată, la unitatea de tranșare.

(2)  Agenția de plăți poate decide că preluarea cerealelor, a orezului, a untului sau a laptelui praf degresat are loc în spațiul de depozitare în care sunt păstrate produsele la momentul depunerii ofertei pentru achiziție la preț fix sau a ofertei din cadrul licitației, cu condiția ca spațiul de depozitare să îndeplinească cerințele stabilite la articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 și la articolul 3 din prezentul regulament. În cazul respectiv, data livrării este ziua care urmează datei eliberării ordinului de livrare și este considerată data relevantă în scopul aplicării articolului 18 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014.

(3)  Produsele sunt preluate de agenția de plăți sau de reprezentantul acesteia, care este independent de operator.

 

Secțiunea 5

Controlul și preluarea

Articolul 23

Buletinul de preluare

(1)  Agenția de plăți eliberează buletinul de preluare după ce verificările și analizele necesare au stabilit că sunt îndeplinite cerințele de eligibilitate prevăzute la articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238. Buletinul de preluare specifică cel puțin:

(a) cantitățile livrate și, în cazul orezului, soiul;

(b) caracteristicile produselor astfel cum rezultă în urma analizelor, în măsura în care acest lucru este relevant pentru calcularea prețului;

(c) dacă este cazul, cantitățile care nu au fost preluate. În acest caz, operatorul este notificat în consecință.

(2)  Buletinul de preluare este datat și trimis operatorului și administratorului depozitului.

Articolul 24

Obligațiile operatorului

Produsele trebuie să îndeplinească cerințele de eligibilitate stabilite la articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238. Dacă verificările necesare arată că produsele nu îndeplinesc cerințele de eligibilitate, operatorul:

(a) retrage, pe propria cheltuială, produsele în cauză;

(b) suportă costurile aferente de la data intrării produselor în spațiul de depozitare până la data scoaterii acestora din depozitare.

Costurile care urmează să fie suportate de operator sunt stabilite pe baza sumelor standard aferente intrării în depozitare, depozitării și scoaterii din depozitare în conformitate cu articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) nr. 906/2014 al Comisiei ( 3 ).

Articolul 25

Cerința privind dezosarea cărnii de vită

Dacă dezosarea este necesară ca o condiție a procedurii de licitație, agenția de plăți impune dezosarea, în conformitate cu anexa III partea III, a întregii cantități de carne de vită achiziționate.

 

Secțiunea 6

Ajustarea prețurilor și plățile

Articolul 26

Ajustarea prețurilor în cazul cerealelor și al orezului

(1)  Ajustarea prețurilor, prevăzută la articolul 2 alineatul (2) și la articolul 3 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, se efectuează în conformitate cu:

(a) părțile V și VI ale anexei I la prezentul regulament în cazul cerealelor;

(b) partea II a anexei II la prezentul regulament în cazul orezului.

(2)  Dacă agenția de plăți preia și depozitează cereale și orez în spațiul de depozitare în conformitate cu articolul 22 alineatul (2), prețul de achiziție se reduce cu 5 EUR/tonă.

Articolul 27

Plăți

(1)  Plățile pentru cantitățile declarate în buletinul de preluare se efectuează cel târziu în a 65-a zi de la data livrării menționate la articolul 22, cu excepția cazului în care este în curs o anchetă administrativă.

(2)  Se plătește numai cantitatea efectiv livrată și acceptată. Totuși, în cazul în care cantitatea respectivă o depășește pe cea declarată în ordinul de livrare, se plătește doar cantitatea specificată în ordinul de livrare.

 

CAPITOLUL III

Vânzarea de produse provenind din intervenție

Articolul 28

Deschiderea procedurii de licitație

(1)  Produsele preluate în cadrul intervenției publice și disponibile pentru vânzare sunt vândute prin intermediul unei proceduri de licitație.

(2)  Procedura de licitație se deschide prin intermediul unui regulament de punere în aplicare de deschidere a vânzării.

Prima dată de închidere a depunerii ofertelor în cadrul unei licitații se stabilește la cel puțin șase zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a respectivului regulament de punere în aplicare.

(3)  Se pot deschide proceduri de licitație pentru vânzarea produselor depozitate într-una sau mai multe regiuni ale Uniunii sau ale unui stat membru.

(4)  Regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării conține, în special, următoarele informații:

(a) produsele vizate și, în special:

(i) pentru orez, o indicare a tipului și a soiului;

(ii) pentru carnea de vită, bucățile relevante;

(b) perioada vizată („perioada de licitare”) și diferitele subperioade în care pot fi depuse ofertele în cadrul licitației;

(c) pentru carne de vită, unt și lapte praf degresat, cantitatea minimă pentru care poate fi depusă o ofertă în cadrul licitației;

(d) cuantumul garanției care trebuie depusă când se depune o ofertă în cadrul licitației.

În plus, respectivul regulament de punere în aplicare poate conține:

(a) cantitățile totale vizate de procedura de licitație;

(b) dacă este cazul, dispoziții privind costurile de transport pentru cereale și orez.

(5)  Procedurile de licitație pot fi restrânse la anumite utilizări sau destinații specifice și pot include dispoziții privind verificarea utilizării sau destinației.

Articolul 29

Invitația de participare la licitație și dispoziții privind invitația de participare la licitație

(1)  Fiecare agenție de plăți care deține stocuri de intervenție disponibile pentru vânzare întocmește o invitație de participare la licitație și o publică cel puțin cu patru zile înainte de prima dată de depunere a ofertelor în cadrul licitației.

(2)  Invitația de participare la licitație indică, în special:

(a) denumirea și adresa agenției de plăți care publică invitația de participare la licitație;

(b) trimiterea la regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării;

(c) datele de închidere a depunerii ofertelor în cadrul licitației pentru fiecare invitație parțială de participare la licitație;

(d) pentru fiecare spațiu de depozitare, numele și adresa administratorului depozitului și, după caz:

(i) pentru cereale și orez, cantitățile disponibile prezentate în loturi de vânzare constituite în așa fel încât să se asigure accesul egal al operatorilor, împreună cu o descriere a calității fiecărui lot de vânzare;

(ii) pentru carnea de vită, cantitățile disponibile în funcție de bucăți, în conformitate cu anexa III partea IV, și data livrării;

(iii) pentru unt și lapte praf degresat, cantitățile disponibile și data livrării;

(e) stadiul de livrare menționat la articolul 30 alineatul (1) litera (d) și, dacă este cazul, tipul de ambalaj;

(f) eventualele instalații existente în spațiul de depozitare pentru încărcarea în mijloace de transport;

(g) pentru unt, dacă este cazul, cantitatea disponibilă, per spațiu de depozitare, de unt din smântână dulce menționat în anexa IV partea II punctul 2 litera (d).

(3)  Agenția de plăți se asigură că invitațiile de participare la licitație sunt făcute publice în mod corespunzător.

(4)  Agenția de plăți ia măsurile necesare pentru a permite părților interesate:

(a) să inspecteze, precum și să preleve și să examineze, pe propria cheltuială, eșantioane din cerealele și orezul puse în vânzare, înainte de a depune o ofertă în cadrul licitației;

(b) să consulte rezultatele analizelor menționate în anexa I partea IV, în anexa II partea I, în anexa IV partea I sau în anexa V partea I, după caz.

Articolul 30

Depunerea și admisibilitatea ofertelor în cadrul unei licitații

(1)  O ofertă în cadrul unei licitații este admisibilă dacă îndeplinește cerințele prevăzute la articolul 2 și în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării. De asemenea, o ofertă în cadrul unei licitații îndeplinește următoarele condiții:

(a) conține o trimitere la regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării și precizează termenul de expirare a subperioadei de depunere a ofertelor în cadrul licitației;

(b) pentru carnea de vită, precizează bucățile relevante;

(c) pentru cereale și orez, precizează cantitatea totală a lotului de vânzare;

(d) precizează prețul în euro oferit în cadrul licitației per unitate de măsură, rotunjit la cel mult două zecimale, fără TVA, după cum urmează:

(i) în cazul cerealelor și al orezului, pentru produsul încărcat în mijloacele de transport;

(ii) în cazul untului sau al laptelui praf degresat, pentru produsul livrat pe paleți la platforma de încărcare a locului de depozitare sau, dacă este necesar, livrat pe paleți încărcați în mijlocul de transport, dacă este vorba despre un camion sau despre un vagon de cale ferată;

(iii) în cazul cărnii de vită, pentru produsul livrat la platforma de încărcare a locului de depozitare;

(e) pentru carne de vită, unt și lapte praf degresat, faptul că se referă la cel puțin cantitatea minimă menționată în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării;

(f) precizează locul de depozitare în care este păstrat produsul și, pentru unt și laptele praf degresat, poate fi indicat un spațiu de depozitare alternativ;

(g) operatorul a depus cuantumul garanției prevăzut în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării.

(2)  Pentru cereale, prețul oferit în cadrul licitației se referă la cantitatea minimă stabilită în partea II a anexei I la Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 sau, în cazul orezului care prezintă calitatea standard stabilită în secțiunea A a anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.

(3)  În cazul cărnii de vită, al untului și al laptelui praf degresat, prețul oferit în cadrul licitației se aplică greutății nete.

Pentru unt, dacă este cazul, oferta din cadrul licitației poate specifica faptul că este depusă doar pentru unt din smântână dulce, menționat la articolul 29 alineatul (2) litera (g).

Articolul 31

Notificarea către Comisie a ofertelor din cadrul unei licitații

(1)  Până la termenele-limită stabilite de regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării, statele membre notifică Comisiei toate ofertele admisibile din cadrul licitațiilor.

(2)  Notificările prevăzute la alineatul (1) nu conțin numele, adresa și numărul de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorului.

(3)  Dacă un stat membru nu notifică Comisiei o ofertă în cadrul unei licitații admisibilă până la termenele-limită menționate la alineatul (1), se consideră că statul membru respectiv a transmis Comisiei o notificare cu mențiunea „zero”.

Articolul 32

Decizii privind prețul de vânzare

(1)  Pe baza ofertelor din cadrul licitațiilor notificate în conformitate cu articolul 31, Comisia decide, în conformitate cu procedura menționată la articolul 229 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013:

(a) să nu fixeze un preț de vânzare minim; sau

(b) să fixeze un preț de vânzare minim.

În cazul untului și al laptelui praf degresat, prețul de vânzare minim poate varia în funcție de locul în care se află produsele oferite spre vânzare.

(2)  Decizia menționată la alineatul (1) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Articolul 33

Decizii individuale privind ofertele din cadrul unei licitații

(1)  Dacă nu s-a stabilit niciun preț de vânzare minim, se resping toate ofertele din cadrul licitației.

(2)  Dacă s-a stabilit un preț de vânzare minim, agențiile de plăți resping orice ofertă în cadrul licitației inferioară prețului de vânzare minim.

Agențiile de plăți acceptă doar ofertele din cadrul licitației care au fost notificate Comisiei în conformitate cu articolul 31.

(3)  Agențiile de plăți iau deciziile menționate la alineatele (1) și (2) din prezentul articol după publicarea deciziei Comisiei menționate la articolul 32.

În termen de trei zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei, agenția de plăți notifică operatorilor rezultatul participării lor la procedura de licitație.

Articolul 34

Norme specifice privind alocarea cărnii de vită, a untului și a laptelui praf degresat

(1)  În cazul untului și al laptelui praf degresat, este reținută oferta operatorului care propune cel mai mare preț. Dacă nu se alocă întreaga cantitate disponibilă, cantitatea rămasă se atribuie celorlalți operatori pe baza prețurilor oferite în cadrul licitației, începând cu prețul cel mai mare.

(2)  Dacă acceptarea unei oferte în cadrul unei licitații ar duce la atribuirea de contracte în exces față de cantitatea de carne de vită, unt sau lapte praf degresat disponibilă la un anumit spațiu de depozitare, operatorului respectiv i se atribuie doar cantitatea disponibilă. Totuși, cu acordul operatorului, agenția de plăți poate aloca produse din alte spații de depozitare pentru a se ajunge la cantitatea care face obiectul ofertei din cadrul licitației.

(3)  Dacă acceptarea a două sau mai multe oferte la același preț în cadrul unei licitații în cazul unui anumit spațiu de depozitare ar duce la atribuirea unor contracte depășind cantitatea disponibilă de carne de vită, unt sau lapte praf degresat, atribuirea se face prin alocarea cantității disponibile proporțional cu cantitățile vizate de ofertele din cadrul licitației. Totuși, dacă o astfel de alocare duce la atribuirea de cantități inferioare cantității minime menționate la articolul 28 alineatul (4) litera (c), atribuirea se face prin tragere la sorți.

(4)  Dacă, după acceptarea tuturor ofertelor din cadrul licitației care au fost reținute, cantitatea de carne de vită, unt sau lapte praf degresat rămasă în spațiul de depozitare este inferioară cantității minime menționate la articolul 28 alineatul (4) litera (c), această cantitate rămasă este oferită de agenția de plăți operatorilor cărora li se atribuie contractele, începând cu cel care a oferit cel mai mare preț. Operatorilor cărora li se atribuie contracte li se va oferi opțiunea de a achiziționa cantitatea rămasă la prețul de vânzare minim.

(5)  Agenția de plăți alocă produsul în funcție de data intrării în depozit, începând cu cel mai vechi produs din cantitatea totală disponibilă în spațiul de depozitare desemnat de operator sau, dacă este cazul, începând cu cel mai vechi lot din cantitatea de unt sau de unt din smântână dulce sau cu cea mai veche bucată de carne de vită disponibilă în spațiul de depozitare frigorific desemnat de operator.

Articolul 35

Plăți

Înainte de scoaterea produsului din depozitare și în cursul perioadei specificate la articolul 37 alineatul (2), operatorii plătesc agenției de plăți cuantumul corespunzător ofertei lor din cadrul licitației pentru fiecare cantitate pe care o scot din spațiul de depozitare, cuantum notificat de agenția de plăți în conformitate cu articolul 33 alineatul (3).

Articolul 36

Vânzări efectuate de statele membre

(1)  Într-un stat membru în care nu este deschisă nicio procedură de licitație în conformitate cu articolul 28, agenția de plăți poate deschide ea însăși o procedură de licitație pentru vânzarea de produse de intervenție atunci când cantitatea totală rămasă în toate spațiile sale de depozitare este mai mică de:

(a) pentru fiecare tip de cereale: 10 000 de tone;

(b) pentru orez: 2 000 de tone;

(c) pentru carnea de vită, unt sau laptele praf degresat: 200 de tone.

(2)  Capitolul II din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 și prezentul capitol se aplică unei proceduri de licitație deschise de o agenție de plăți în conformitate cu alineatul (1), cu excepția articolului 28 alineatul (2), a articolului 29 alineatul (2) litera (b), a articolului 30 alineatul (1) literele (a) și (e), a articolului 31 și a articolului 32 alineatul (2) din prezentul regulament. Articolul 32 alineatul (1) se aplică mutatis mutandis unei decizii de acel gen a statului membru.

(3)  În cadrul cantităților fixate la alineatul (1), agențiile de plăți pot pune în vânzare directă produse care, după examinarea vizuală în contextul inventarului anual realizat în conformitate cu articolul 3 alineatul (3) primul paragraf litera (g) și cu articolul 3 alineatul (4) din Regulamentul delegat (UE) nr. 907/2014 sau în timpul inspecției ulterioare preluării în intervenție, nu mai pot fi reambalate sau sunt deteriorate.

(4)  Agențiile de plăți asigură accesul în condiții de egalitate al tuturor părților interesate.

Articolul 37

Ordinul de scoatere din depozitare

(1)  Atunci când se plătește suma menționată la articolul 35, agenția de plăți eliberează un ordin de scoatere din depozitare care indică:

(a) cantitatea pentru care s-a plătit cuantumul corespunzător;

(b) spațiul de depozitare în care este depozitat produsul;

(c) data-limită pentru scoaterea produsului din depozitare.

(2)  În termen de 30 de zile de la data notificării menționate la articolul 33 alineatul (3), operatorii scot din depozitare produsul care le-a fost atribuit. După perioada respectivă, costurile și riscurile sunt suportate de operator.

Articolul 38

Scoaterea din depozitare a untului și a laptelui praf degresat

(1)  La momentul scoaterii din spațiul de depozitare și în cazul livrării în afara spațiului de depozitare, agenția de plăți pune la dispoziție untul și laptele praf degresat pe paleți la platforma de încărcare a spațiului de depozitare și încărcate în mijlocul de transport, dacă acesta este un camion sau un vagon de cale ferată. Costurile aferente sunt suportate de agenția de plăți.

(2)  La scoaterea din spațiul de depozitare, operatorul returnează agenției de plăți paleți de calitate echivalentă. Ca alternativă, se poate stabili un acord echivalent cu agenția de plăți.

(3)  Eventualele costuri de stivuire și depaletizare sunt suportate de operatorul care achiziționează untul sau laptele praf degresat.

▼M1

 

CAPITOLUL IV

Desfacerea de produse de intervenție pentru programul de distribuire a alimentelor către cele mai defavorizate persoane din Uniune

Articolul 38a

Punerea produselor de intervenție la dispoziția programului

(1)  Prin intermediul unui regulament de punere în aplicare adoptat în conformitate cu procedura menționată la articolul 229 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, Comisia poate pune produse de intervenție la dispoziția programului de distribuire a alimentelor către cele mai defavorizate persoane din Uniune, menționat la articolul 16 alineatul (2) din regulamentul respectiv („programul”).

(2)  Regulamentul de punere în aplicare menționat la alineatul (1) conține în special următoarele informații:

(a) tipul și cantitatea produselor care sunt puse la dispoziția programului;

(b) localizarea produselor puse la dispoziția programului și criteriile de repartizare a loturilor disponibile între statele membre vizate, pe baza localizării acestora;

(c) modul în care trebuie desfăcute produsele, în conformitate cu articolul 23 alineatul (4) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European și al Consiliului ( 4 ) (utilizare directă, prelucrare sau vânzare), pentru a le pune la dispoziția programului într-un mod care este cea mai favorabilă opțiune din punct de vedere economic, ținând seama de tipul și de caracteristicile produselor;

(d) în cazul în care produsele urmează să fie vândute în conformitate cu articolul 38b din prezentul regulament, nivelul garanției care trebuie constituită în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 și prețul sub care produsele nu se vând.

(3)  Statele membre care doresc să le fie alocată o parte din sau toată cantitatea menționată la alineatul (2) litera (a) adresează Comisiei o cerere în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare menționat la alineatul (1). Cererea respectivă precizează tipul și cantitatea (exprimată în tone) produsului solicitat. Cantitatea solicitată de un stat membru nu depășește cantitatea menționată la alineatul (2) litera (a).

(4)  În termen de 20 de zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare menționat la alineatul (1), Comisia adoptă un regulament de punere în aplicare, fără a aplica procedura menționată la articolul 229 alineatul (2) sau (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, prin care:

(a) alocă o cantitate fiecărui stat membru care a depus o cerere;

 

Descărcă textul

Poți descărca textul prezent, sau întreg textul dacă acesta are dimensiuni mai mari, folosind butonul de mai jos.