de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2020/592 privind măsuri excepționale temporare de derogare de la anumite dispoziții ale Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în vederea abordării perturbării pieței în sectorul fructelor și legumelor și în sectorul vitivinicol, provocată de pandemia de COVID-19 și de măsurile legate de aceasta

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 și (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului (1), în special articolul 219 alineatul (1) coroborat cu articolul 227,

întrucât:

(1)

Regulamentul delegat (UE) 2020/592 al Comisiei (2) introduce o serie de derogări de la normele existente pentru a ajuta sectorul vitivinicol și cel al fructelor și legumelor să facă față impactului pandemiei de COVID-19.

(2)

Datorită pandemiei de COVID-19, în anul 2020 multe organizații de producători și asociații de organizații de producători recunoscute din sectorul fructelor și legumelor se confruntă cu dificultăți în punerea în aplicare a programelor lor operaționale aprobate. Unele dintre acțiunile și măsurile aprobate nu vor fi puse în aplicare în 2020 și, prin urmare, o parte din fondurile operaționale nu vor fi cheltuite. Alte organizații de producători și asociații de organizații de producători recunoscute își modifică programele lor operaționale în vederea punerii în aplicare a unor acțiuni și măsuri de combatere a pandemiei de COVID-19 în sectorul fructelor și legumelor, cum ar fi măsurile de gestionare a crizelor. Flexibilitatea în ceea ce privește punerea în aplicare a programelor operaționale a fost deja prevăzută în Regulamentul delegat (UE) 2020/592.

(3)

Punerea în aplicare a Regulamentului delegat (UE) 2020/592 a arătat că sunt necesare măsuri suplimentare pentru a permite organizațiilor de producători și asociațiilor de organizații de producători recunoscute să își gestioneze fondurile operaționale, în special în cazul în care și-au modificat programele operaționale pe baza respectivului regulament.

(4)

Organizațiile de producători și asociațiile de organizații de producători recunoscute trebuie să fie în măsură să redirecționeze fondurile, inclusiv asistența financiară din partea Uniunii, în cadrul fondului operațional, către acțiunile și măsurile care sunt necesare pentru abordarea consecințelor pandemiei de COVID-19. Pentru a garanta faptul că organizațiile de producători și asociațiile de organizații de producători recunoscute sunt în măsură să facă acest lucru, este necesar ca în anul 2020 să se mărească limita asistenței financiare din partea Uniunii, prevăzută la articolul 34 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 de la 50 % la 70 % din cheltuielile efective suportate.

(5)

Regulamentul delegat (UE) 2020/592 a introdus o serie de derogări de la normele existente în sectorul vitivinicol care vizează să aducă un oarecare sprijin producătorilor de vin și să-i ajute să facă față impactului pandemiei de COVID-19. Totuși, de la publicarea Regulamentului delegat (UE) 2020/592, situația din sectorul vitivinicol s-a înrăutățit și mai mult.

(6)

La începutul anului de comercializare 2019-2020 stocurile de vin erau la nivelul cel mai înalt înregistrat din 2009 și până în prezent. În mai 2020 exporturile de vin către țări terțe din statele membre care sunt cele mai mari producătoare au scăzut în volum cu 22 % până la 63 % sub nivelul înregistrat în mai 2019. Consumul de vin a fost grav afectat de consecințele legate de pandemia de COVID-19, cum ar fi închiderea frontierelor, întreruperea activității industriei ospitalității și de catering și întreruperea tuturor activităților turistice. Toate aceste elemente continuă să cauzeze creșterea stocurilor excedentare de vin și exercită presiuni asupra pieței și a prețurilor.

(7)

Nu este de așteptat ca situația să se amelioreze cu rapiditate, chiar și în cazul reluării parțiale a activităților hoteliere în Uniune. Redeschiderea restaurantelor depinde, în general, de cerințele de distanțare socială, ceea ce înseamnă că restaurantele și barurile nu sunt în măsură să servească același număr de consumatori ca înainte de aplicarea măsurilor instituite pentru combaterea pandemiei de COVID-19. Conform estimărilor industriei ospitalității și de catering, 30 % dintre restaurante ar putea să nu se mai redeschidă. În multe state membre există încă restricții privind dimensiunea grupurilor în cadrul întâlnirilor sociale, inclusiv al evenimentelor festive private cum sunt căsătoriile, în cursul cărora, în mod tradițional, se consumă vin. Contactele limitate sunt încă recomandate sau impuse iar cetățenii nu sunt pregătiți să își reia activitățile sociale anterioare deoarece pandemia de COVID-19 este încă în curs de desfășurare. În consecință, în pofida relaxării anumitor reguli impuse în perioada de izolare, în iunie 2020 situația încă nu a revenit la normal și este susceptibilă să continue astfel.

(8)

Prin urmare, dată fiind durata restricțiilor impuse de statele membre pentru a combate pandemia de COVID-19 și continuarea efectelor acestora, impacturile economice pe termen lung asupra principalelor piețe de desfacere pentru produsele din sectorul vitivinicol și efectele negative ale acestora asupra cererii de vin au continuat și s-au înrăutățit.

(9)

Având în vedere aceste perturbări deosebit de grave ale pieței și acumularea de circumstanțe dificile în sectorul vitivinicol, începând cu impunerea de tarife la importul de vinuri din Uniune de către Statele Unite în octombrie 2019 și continuând cu măsurile restrictive datorate pandemiei mondiale de COVID-19 și cu consecințele încă persistente ale acestora, sectorul vitivinicol întâmpină dificultăți excepționale, inclusiv de natură financiară. Aceste elemente au un impact asupra planificării, punerii în aplicare și executării operațiunilor din cadrul programelor de sprijin pentru sectorul vitivinicol deoarece operatorii suferă de o reducere masivă a fluxului de lichidități în comparație cu anii de activitate normală.

(10)

Punerea în aplicare a măsurilor de combatere a crizei și creșterea contribuției maxime a Uniunii introdusă prin Regulamentul delegat (UE) 2020/592 s-au dovedit a fi insuficiente pentru îmbunătățirea situației financiare a operatorilor din sectorul vitivinicol. În special, aceștia nu sunt în măsură să compenseze scăderea drastică a veniturilor cauzată de criză.

(11)

Ținând seama de aceste circumstanțe, beneficiarii trebuie să fie în măsură să primească plăți în avans în temeiul măsurilor introduse prin Regulamentul delegat (UE) 2020/592, și anume „distilarea vinului în situații de criză” și „ajutorul pentru depozitarea vinului în situații de criză”. Aceste plăți în avans trebuie să acopere 100 % din cuantumul sprijinului acordat de Uniune și să fie plătite cu condiția ca o garanție echivalentă unui cuantum cel puțin egal cu 110 % din avans să fi fost prezentată. Acest lucru este menit să garanteze faptul că o cantitate maximă de vin poate fi retrasă de pe piață în temeiul acestor două măsuri în cursul exercițiului financiar 2020, ajutând în același timp beneficiarii în cauză cu fluxurile lor de lichidități și asigurând o flexibilitate care va permite mai multor beneficiari să își desfășoare operațiunile în temeiul acestor două măsuri. Mai mult, autorizarea plăților în avans în valoare de 100 % va permite statelor membre să utilizeze în mod eficient alocația lor financiară anuală și să compenseze întârzierile în punerea în aplicare a măsurilor, înregistrate din pricina pandemiei de COVID-19.

(12)

Regulamentul delegat (UE) 2020/592 a prevăzut, de asemenea, posibilitatea ca statele membre să acorde plăți naționale care să completeze sprijinul din partea Uniunii pentru măsurile „distilarea vinului în situații de criză” și „ajutorul pentru depozitarea vinului în situații de criză” deoarece, ca o consecință a efectelor pandemiei de COVID-19, este necesar să se retragă de pe piață cantități cât mai mari posibil de vin care nu au fost nici consumate, nici vândute sau exportate în perioada pandemiei. Plățile naționale permit maximizarea acestor cantități în plus față de cele care pot fi sprijinite în temeiul limitelor bugetare fixate pentru programele de sprijin din sectorul vitivinicol. Regulamentul delegat (UE) 2020/592 a prevăzut în plus că acele plăți naționale suplimentare fac obiectul normelor privind ajutoarele de stat. Totuși, s-a dovedit că această obligație a făcut ca unele state membre să nu poată acorda plăți naționale și să nu poată aplica măsurile introduse prin Regulamentul delegat (UE)2020/592 într-un mod eficient. Prin urmare, este necesar să se modifice Regulamentul delegat (UE) 2020/592 pentru a garanta faptul că articolul 211 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, care prevede că plățile efectuate de statele membre nu fac obiectul normelor privind ajutoarele de stat, se aplică măsurilor respective.

(13)

Printre derogările introduse prin Regulamentul delegat (UE) 2020/592, contribuția din partea Uniunii la costurile efective ale măsurilor stabilite la articolul 46 alineatul (6), articolul 47 alineatul (3), articolul 49 alineatul (2) și articolul 50 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 a fost temporar sporită cu 5 % sau 10 %.

(14)

Mai mult, înainte de Regulamentul delegat (UE) 2020/592, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/132 al Comisiei (3) a introdus, prin derogare de la articolul 45 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, o creștere temporară de 10 % a contribuției din partea Uniunii la costurile efective ale măsurii de „promovare” pentru a aborda situația dificilă de pe piețele de export ca urmare a impunerii de către Statele Unite de tarife la importurile de vin din Uniune în octombrie 2019.

(15)

Majorarea contribuției Uniunii reprezintă o formă de sprijin financiar care nu necesită, însă, finanțare suplimentară din partea Uniunii întrucât limitele bugetare pentru programele de sprijin în sectorul vitivinicol stabilite în anexa VI la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 continuă să se aplice. Statele membre pot, astfel, decide să aloce sume mai mari pentru măsurile în discuție numai în limitele bugetului anual prevăzut în anexa menționată. Ratele financiare majorate vizează, așadar, furnizarea unui sprijin sectorului în situația actuală instabilă a pieței, fără a fi nevoie să se mobilizeze fonduri suplimentare de la început.

(16)

Totuși, primele reacții ale sectorului prezentate Comisiei de către Intergrupul pentru vin și băuturi spirtoase al Parlamentului European și de către reprezentanții sectorului vitivinicol european au indicat că majorările mai sus menționate ale contribuției maxime din partea Uniunii la măsura de „promovare” introdusă prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/132 și la măsurile privind „restructurarea și reconversia plantațiilor viticole”, „recoltarea înainte de coacere”, „asigurarea recoltelor” și „investiții”, introduse prin Regulamentul delegat (UE) 2020/592 nu au fost suficiente pentru a permite majorității beneficiarilor potențiali să pună în aplicare aceste măsuri în 2020. Sumele cheltuite în cadrul limitelor bugetare pentru programele naționale de sprijin de la 16 octombrie 2019 până la sfârșitul lunii aprilie 2020 sunt inferioare cheltuielilor medii obișnuite din perioada cuprinsă între 16 octombrie și sfârșitul lunii aprilie din anul următor.

(17)

Se pare că măsurile de izolare adoptate în statele membre de-a lungul ultimelor câteva luni au înrăutățit situația, întrucât, printre altele, restricțiile privind deplasarea mărfurilor și a persoanelor, introduse pentru a combate pandemia de COVID-19, au împiedicat operatorii să depună cereri de finanțare în temeiul programelor de sprijin pentru sectorul vitivinicol și beneficiarii să pună în aplicare operațiunile lor selectate. Drept rezultat, statele membre au cheltuit o foarte mică parte din alocația lor bugetară pentru exercițiul financiar 2020.

(18)

Având în vedere combinația nemaiîntâlnită de circumstanțe și perturbările de piață aferente acestora, este necesar să se ofere un sprijin financiar mai substanțial operatorilor pentru a-i ajuta să traverseze această perioadă dificilă din punct de vedere economic. Această flexibilitate este posibilă din punct de vedere financiar datorită disponibilității fondurilor rezervate pentru programele de sprijin din sectorul vitivinicol care nu au fost cheltuite până în prezent și care, datorită caracterului anual al bugetului, ar fi pierdute în caz contrar.

(19)

Pentru a oferi sprijinul necesar sectorului vitivinicol și a ajuta beneficiarii potențiali să pună în aplicare măsurile în temeiul programului național de sprijin pentru sectorul vitivinicol, care vizează să consolideze poziția lor pe piață și sunt necesare pentru a contribui la redresarea acestora după situația de criză, este necesar să se obțină derogări de la articolul 45 alineatul (3), articolul 46 alineatul (6), articolul 47 alineatul (3), articolul 49 alineatul (2) și articolul 50 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 pentru durata acestor măsuri. Derogările ar trebui să permită o majorare temporară de 20 % a contribuției maxime a Uniunii la măsura „informare”, astfel cum se prevede la articolul 45 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 și de 10 % în plus la măsura „promovare”, astfel cum este prevăzută în prezent în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/132, și la măsurile „restructurarea și reconversia plantațiilor viticole”, „recoltarea înainte de coacere”, „asigurarea recoltelor” și „investiții”, prevăzute în prezent în Regulamentul delegat (UE) 2020/592. Acest lucru va oferi beneficiarilor o asistență financiară suplimentară, micșorând contribuția proprie a beneficiarilor și sprijinind statele membre pentru utilizarea unui volum maxim din bugetul pus la dispoziția lor.

(20)

Pentru a evita discriminarea, posibilitatea ca beneficiarii să solicite plăți în avans de 100 % pentru distilarea și stocarea în situație de criză și posibilitatea ca statele membre să completeze contribuția Uniunii pentru acele măsuri cu plăți naționale, fără ca plățile respective să facă obiectul normelor privind ajutoarele de stat, trebuie să se aplice retroactiv, începând de la intrarea în vigoare a Regulamentului delegat (UE) 2020/592. Din același motiv și, de asemenea, pentru a se asigura aplicarea coerentă a tuturor măsurilor, contribuția Uniunii la cererile care au fost selecționate în temeiul măsurilor „informare și promovare”, „restructurarea și reconversia plantațiilor viticole”, „recoltarea înainte de coacere”, „asigurarea recoltelor” și „investiții”, după intrarea în vigoare a Regulamentului delegat (UE) 2020/592 și cel târziu la 15 octombrie 2020 poate fi majorată retroactiv și poate face obiectul respectării normelor privind ajutoarele de stat, dacă este cazul.

(21)

Prin urmare, Regulamentul delegat (UE) 2020/592 trebuie să fie modificat în consecință.

(22)

Deoarece este necesară întreprinderea de acțiuni imediate, prezentul regulament trebuie să intre în vigoare la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene,

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Modificări aduse Regulamentului delegat (UE) 2020/592

Regulamentul delegat (UE) 2020/592 se modifică după cum urmează:

1.

Articolul 1 se înlocuiește cu următorul text:

Articolul 1

Derogări temporare de la articolul 33 alineatul (3) și de la articolul 34 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013

Prin derogare de la articolul 33 alineatul (3) al patrulea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, limita de o treime din cheltuielile efectuate pentru măsurile de prevenire și gestionare a crizelor în cadrul programului operațional menționată la dispoziția respectivă nu se aplică în anul 2020.

Prin derogare de la articolul 34 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, asistența financiară din partea Uniunii la fondul operațional din anul 2020 nu depășește cuantumul contribuției financiare a Uniunii la fondurile operaționale aprobate de statele membre pentru anul 2020 și este limitată la 70 % din cheltuielile efective suportate.”

2.

Articolul 2 se înlocuiește cu următorul text:

„Articolul 2

Derogări de la articolul 43 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013

Prin derogare de la articolul 43 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, măsurile stabilite la articolele 3 și 4 din prezentul regulament pot fi finanțate în cadrul programelor de sprijin pentru sectorul vitivinicol prin plăți în avans sau prin plăți pe durata exercițiului financiar 2020.”

3.

Articolul 3 se modifică după cum urmează:

(a)

se introduce următorul alineat 7a:

„(7a)   Beneficiarii de sprijin în temeiul acestui articol pot solicita plata unui avans din partea agențiilor de plăți competente, dacă această opțiune este inclusă în programul național de sprijin în conformitate cu articolul 49 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1149 al Comisiei (*1). Valoarea avansurilor reprezintă 100 % din contribuția din partea Uniunii. Avansul este plătit cu condiția ca beneficiarul să prezinte o garanție bancară sau o garanție echivalentă cel puțin egală cu 110 % din valoarea avansului respectiv în favoarea statului membru în cauză, în conformitate cu capitolul IV din Regulamentul delegat (UE) nr. 907/2014 al Comisiei (*2). Garanția este eliberată atunci când agenția de plăți competentă constată că valoarea cheltuielilor reale care corespund contribuției din partea Uniunii legate de operațiunile în cauză este egală cu valoarea avansului.

(*1)  Regulamentul delegat (UE) 2016/1149 al Comisiei din 15 aprilie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește programele naționale de sprijin în sectorul vitivinicol și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 555/2008 al Comisiei (JO L 190, 15.7.2016, p. 1)."

(*2)  Regulamentul delegat (UE) nr. 907/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește agențiile de plăți și alte organisme, gestiunea financiară, verificarea și închiderea conturilor, garanțiile și utilizarea monedei euro (JO L 255, 28.8.2014, p. 18)”;"

(b)

alineatele (8) și (9) se înlocuiesc cu următorul text:

„(8)   Prin derogare de la articolul 44 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, statele membre pot acorda plăți naționale suplimentare pentru măsura menționată la prezentul articol.

(9)   Articolele 1 și 2, articolul 43, articolele 48-54 și articolul 56 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1149 și articolele 1, 2 și 3, articolele 19-23, articolul 25, articolele 27-31, articolul 32 alineatul (1) al doilea paragraf și articolele 33-40 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei (*3) se aplică mutatis mutandis sprijinului pentru distilarea vinului în situații de criză.

(*3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 al Comisiei din 15 aprilie 2016 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește programele naționale de sprijin în sectorul vitivinicol (JO L 190, 15.7.2016, p. 23).”"

4.

Articolul 4 se modifică după cum urmează:

(a)

se introduce următorul alineat 6a:

„(6a)   Beneficiarii de sprijin în temeiul acestui articol pot solicita plata unui avans din partea agențiilor de plăți competente, dacă această opțiune este inclusă în programul național de sprijin în conformitate cu articolul 49 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1149. Valoarea avansurilor reprezintă 100 % din contribuția din partea Uniunii. Avansul este plătit cu condiția ca beneficiarul să prezinte o garanție bancară sau o garanție echivalentă cel puțin egală cu 110 % din valoarea avansului respectiv în favoarea statului membru în cauză, în conformitate cu capitolul IV din Regulamentul delegat (UE) nr. 907/2014. Garanția este eliberată atunci când agenția de plăți competentă constată că valoarea cheltuielilor reale care corespund contribuției din partea Uniunii legate de operațiunile în cauză este egală cu valoarea avansului.”;

(b)

alineatele (7) și (8) se înlocuiesc cu următorul text:

„(7)   Prin derogare de la articolul 44 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, statele membre pot acorda plăți naționale suplimentare pentru măsura menționată la prezentul articol.

(8)   Articolele 1 și 2, articolul 43, articolele 48-54 și articolul 56 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1149 și articolele 1, 2 și 3, articolele 19-23, articolul 25, articolele 27-31, articolul 32 alineatul (1) al doilea paragraf și articolele 33-40 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/1150 se aplică mutatis mutandis ajutorului pentru depozitarea vinului în situații de criză.”

5.

Se introduce următorul articol 5a:

„Articolul 5a

Derogare de la articolul 45 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013

Prin derogare de la articolul 45 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, contribuția Uniunii la măsurile de informații și de promovare c nu depășesc 70 % din cheltuielile eligibile.”

6.

Articolul 6 se înlocuiește cu următorul text:

„Articolul 6

Derogare de la articolul 46 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013

Prin derogare de la articolul 46 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, contribuția Uniunii la costurile reale ale restructurării și reconversiei plantațiilor viticole nu depășește 70 %. În regiunile mai puțin dezvoltate, contribuția Uniunii la costurile de restructurare și reconversie nu depășește 90 %.”

7.

La articolul 7, alineatul (2) se înlocuiește cu următorul text:

„(2)   Prin derogare de la articolul 47 alineatul (3) a doua teză din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, sprijinul acordat pentru recoltarea înainte de coacere nu depășește 70 % din suma costurilor directe cu distrugerea sau înlăturarea ciorchinilor și a pierderilor de venituri aferente acestei distrugeri sau înlăturări.”

8.

La articolul 8, teza introductivă se înlocuiește cu următorul text:

„Prin derogare de la articolul 49 alineatul (2) litera (b) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, contribuția financiară a Uniunii la sprijinul pentru asigurarea recoltelor nu depășește 70 % din costurile primelor de asigurare plătite de producători pentru asigurări:”

9.

La articolul 9, literele (a)-(d) se înlocuiesc cu următorul text:

„(a)

70 % în regiunile mai puțin dezvoltate;

(b)

60 % în alte regiuni decât regiunile mai puțin dezvoltate;

(c)

90 % în regiunile ultraperiferice menționate la articolul 349 din TFUE;

(d)

85 % în insulele mici din Marea Egee, astfel cum sunt definite la articolul 1 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 229/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (*4).

(*4)  Regulamentul (UE) nr. 229/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2013 privind măsurile specifice din domeniul agriculturii în favoarea insulelor mici din Marea Egee și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1405/2006 al Consiliului (JO L 78, 20.3.2013, p. 41).”"

10.

Articolul 10 se înlocuiește cu următorul text:

„Articolul 10

Aplicarea contribuției Uniunii majorate temporar

Articolele 5a, 6, articolul 7 alineatul (2) și articolele 8 și 9 se aplică operațiunilor selectate de autoritățile competente din statele membre începând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament și nu mai târziu de 15 octombrie 2020.”

Articolul 2

Intrare în vigoare și aplicare

Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Articolul 1 punctele 2-10 se aplică de la 4 mai 2020.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 6 iulie 2020.

Pentru Comisie

Președintele

Ursula VON DER LEYEN

(1)  JO L 347, 20.12.2013, p. 671.

(2)  Regulamentul delegat (UE) 2020/592 al Comisiei din 30 aprilie 2020 privind măsuri excepționale temporare de derogare de la anumite dispoziții ale Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în vederea abordării perturbării pieței în sectorul fructelor și legumelor și în sectorul vitivinicol, provocată de pandemia de COVID-19 și de măsurile legate de aceasta (JO L 140, 4.5.2020, p. 6).

(3)  Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/132 al Comisiei din 30 ianuarie 2020 de stabilire a unei măsuri de urgență sub forma unei derogări de la articolul 45 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește contribuția Uniunii la măsura de promovare în sectorul vitivinicol (JO L 27, 31.1.2020, p. 20).

 

Descărcă textul

Poți descărca textul prezent, sau întreg textul dacă acesta are dimensiuni mai mari, folosind butonul de mai jos.