de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2017/892 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește sectorul fructelor și legumelor și sectorul fructelor și legumelor prelucrate și a Regulamentului (CE) nr. 606/2009 de stabilire a anumitor norme de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în privința categoriilor de produse viticole, a practicilor oenologice și a restricțiilor care se aplică acestora
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 și (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului (1), în special articolul 38, articolul 182 alineatele (1) și (4) și articolul 223,
având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului (2), în special articolul 62 alineatul (2),
întrucât:
(1) | Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 al Comisiei (3) stabilește normele de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 în ceea ce privește sectorul fructelor și legumelor și sectorul fructelor și legumelor prelucrate. Regulamentul (UE) 2017/2393 al Parlamentului European și al Consiliului (4) a modificat Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, în special în ceea ce privește ajutoarele din sectorul fructelor și legumelor. Așadar, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 ar trebui să reflecte modificările dispozițiilor relevante din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. |
(2) | Ar trebui actualizate normele de punere în aplicare referitoare la asistența financiară națională din sectorul fructelor și legumelor. |
(3) | Ar trebui să se stabilească detaliile privind punerea în aplicare a majorării de la 50 % la 60 % a limitei asistenței financiare din partea Uniunii în statele membre în care organizațiile de producători comercializează mai puțin de 20 % din producția de fructe și legume, menționată la articolul 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, precum și, mai ales, detaliile referitoare la calcularea gradului de organizare a producătorilor dintr-un stat membru, pentru a se asigura punerea în aplicare în mod coerent în întreaga Uniune a cererilor de ajutor și a verificării condițiilor de majorare. |
(4) | De asemenea, ar trebui să se precizeze că promovarea produselor ca măsură de criză include diversificarea și consolidarea piețelor fructelor și legumelor. |
(5) | Ar trebui simplificate dispozițiile referitoare la rapoartele anuale privind organizațiile de producători, asociațiile de organizații de producători, inclusiv organizațiile transnaționale, și grupurile de producători și privind fondurile operaționale, programele operaționale și planurile de recunoaștere. Aceste rapoarte ar trebui să permită Comisiei să monitorizeze în mod adecvat sectorul. |
(6) | Ar trebui clarificate condițiile de aplicare a taxelor la import menționate la articolul 182 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 care pot fi aplicate importurilor de anumite fructe și legume. |
(7) | Atunci când o asociație de organizații de producători sau o asociație transnațională de organizații de producători pune în aplicare un program operațional, statele membre ar trebui să se asigure că este evitată dubla finanțare și că sunt efectuate controale adecvate în privința acțiunilor realizate la nivelul asociației de organizații de producători, precum și la nivelul organizațiilor de producători care sunt membre ale asociației, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1306/2013. |
(8) | Anexele I și II la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 ar trebui actualizate pentru a se simplifica partea A a raportului anual al statelor membre și indicatorii de performanță comuni și pentru a se elimina indicatorii de referință comuni. |
(9) | Prin urmare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 ar trebui modificat în consecință. |
(10) | Partea I secțiunea A punctul 3 din anexa VIII la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 prevede obligația statelor membre de a notifica Comisiei orice majorare a limitelor prevăzute la punctul 2 din secțiunea respectivă. Regulamentul (CE) nr. 606/2009 al Comisiei (5) ar trebui modificat pentru a prevedea detaliile referitoare la transmiterea acestei informații de către statele membre către Comisie. |
(11) | Prezentul regulament ar trebui să se aplice de la aceeași dată ca Regulamentul (UE) 2017/2393. Totuși, dispozițiile referitoare la raportare ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2019, pentru a se acorda statelor membre și operatorilor economici în cauză suficient timp pentru a pune în aplicare modificările prevăzute în prezentul regulament. Flexibilitatea pe care o oferă noile măsuri și acțiuni, prevăzute în dispozițiile tranzitorii, organizațiilor de producători ar trebui să se aplice retroactiv, pentru a coincide cu data aplicării Regulamentului (UE) 2017/2393, astfel încât să se respecte aplicarea modificărilor aduse Regulamentului (UE) nr. 1308/2013. |
(12) | Condițiile pentru aplicarea noilor măsuri și acțiuni eligibile pentru asistența financiară din partea Uniunii prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 ar trebui să se aplice de la data aplicării modificărilor aduse regulamentului respectiv și introduse prin Regulamentul (UE) 2017/2393, pentru a se asigura stabilitatea piețelor pentru organizațiile de producători și membrii acestora, în special deoarece măsurile respective vizează în principal gestionarea și prevenirea crizelor, și pentru a le permite respectivelor organizații să beneficieze de noile măsuri. Pentru ca așteptările legitime să fie protejate, organizațiile de producători pot alege dacă să își continue aplicarea programelor operaționale în temeiul cadrului juridic precedent sau să își modifice programele operaționale pentru a beneficia de noile măsuri și acțiuni eligibile pentru asistența financiară din partea Uniunii, prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. |
(13) | Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru organizarea comună a piețelor agricole, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Modificări aduse Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2017/892
Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 se modifică după cum urmează:
1. | Se introduce următorul nou articol 8b: „Articolul 8b Punerea în aplicare a majorării de la 50 % la 60 % a limitei asistenței financiare din partea Uniunii (1) Majorarea de la 50 % la 60 % a limitei asistenței financiare din partea Uniunii pentru un program operațional sau pentru o parte a unui program operațional al unei organizații de producători recunoscute menționată la articolul 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 se acordă dacă:
(2) În scopul majorării de la 50 % la 60 % a limitei asistenței financiare din partea Uniunii pentru un program operațional sau pentru o parte a unui program operațional, rata de comercializare de către organizațiile de producători a producției de fructe și legume menționată la articolul 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 se calculează pentru fiecare an al duratei programului operațional ca fiind procentajul obținut prin raportarea valorii producției comercializate de organizațiile de producători dintr-un anumit stat membru la valoarea totală a producției de fructe și legume comercializate în respectivul stat membru pe parcursul perioadei de referință prevăzute la articolul 23 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2017/891. Totuși, statele membre care aplică metoda alternativă prevăzută la articolul 23 alineatul (3) din Regulamentul delegat (UE) 2017/891 calculează rata comercializării producției de fructe și legume de către organizațiile de producători menționată la articolul 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 pentru fiecare an al duratei programului operațional ca fiind procentajul obținut prin raportarea valorii producției comercializate de organizațiile de producători dintr-un anumit stat membru la valoarea totală a producției de fructe și legume comercializate în respectivul stat membru pe parcursul perioadei 1 ianuarie-31 decembrie a anului care îl precedă pe cel în care sunt aprobate ajutoarele în conformitate cu articolul 8 din prezentul regulament. (3) În conformitate cu articolul 8 din prezentul regulament, până cel târziu la data de 15 decembrie a anului care precedă punerea în aplicare a programului operațional, statele membre notifică organizației de producători solicitante cuantumul aprobat al ajutoarelor, inclusiv cuantumul majorării acordate în temeiul articolului 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. (4) Pe durata programului operațional, statele membre verifică anual îndeplinirea condițiilor pentru majorarea de la 50 % la 60 % a limitei asistenței financiare din partea Uniunii, menționate la articolul 34 alineatul (3) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.” |
2. | La articolul 4, alineatul (1) litera (a) se modifică după cum urmează:
|
3. | La articolul 9, alineatele (6) și (7) se înlocuiesc cu următorul text: „(6) Organizațiile de producători depun o cerere de ajutor în ceea ce privește acțiunile realizate la nivelul organizațiilor de producători în statul membru în care sunt recunoscute. Dacă sunt membre ale unei asociații transnaționale de organizații de producători, organizațiile de producători furnizează o copie a cererii statului membru în care își are sediul principal asociația transnațională de organizații de producători. (7) Asociația transnațională de organizații de producători depune o cerere de ajutor în ceea ce privește acțiunile realizate la nivelul asociației transnaționale în statul membru în care aceasta își are sediul principal. Statele membre se asigură că nu există niciun risc de dublă finanțare.” |
4. | La articolul 14, alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) statele membre adoptă dispoziții privind condițiile care trebuie îndeplinite de măsurile de promovare și comunicare, inclusiv de acțiunile și activitățile care vizează diversificarea și consolidarea piețelor fructelor și legumelor, indiferent dacă măsurile respective se referă la prevenirea sau gestionarea crizelor. Respectivele dispoziții permit aplicarea rapidă a măsurilor atunci când acest lucru este necesar. Scopul principal al respectivelor măsuri este sporirea competitivității produselor comercializate de organizațiile de producători și de asociațiile acestora în cazul unei perturbări grave a pieței, al pierderii încrederii consumatorilor sau al altor probleme conexe. Obiectivele specifice ale măsurilor de promovare și comunicare puse în aplicare de organizațiile de producători și de asociațiile acestora sunt:
|
5. | Capitolul III se elimină. |
6. | Articolul 21 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 21 Informări și rapoarte anuale din partea grupurilor de producători, a organizațiilor de producători și a asociațiilor de organizații de producători și rapoarte anuale din partea statelor membre La cererea unei autorități competente dintr-un stat membru, grupurile de producători constituite în temeiul articolului 125e din Regulamentul (CE) nr. 1234/2007, organizațiile de producători recunoscute, asociațiile de organizații de producători, asociațiile transnaționale de organizații de producători și grupurile de producători furnizează toate informațiile relevante necesare pentru elaborarea raportului anual menționat la articolul 54 litera (b) din Regulamentul delegat (UE) 2017/891. Structura raportului anual este prevăzută în anexa II la prezentul regulament. Statele membre iau măsurile necesare în vederea culegerii informațiilor privind numărul membrilor, precum și volumul și valoarea producției comercializate a organizațiilor de producători care nu au prezentat programe operaționale. Organizațiile de producători și grupurile de producători menționate la articolul 27 din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 au obligația de a comunica numărul de membri și volumul și valoarea producției comercializate.” |
7. | La articolul 33, alineatele (3) și (4) se înlocuiesc cu următorul text: „(3) Statul membru în care își are sediul social asociația transnațională de organizații de producători:
(4) Acțiunile din cadrul programelor operaționale respectă normele naționale și strategia națională ale statului membru în care este depusă cererea de ajutor în conformitate cu articolul 9 alineatele (6) și (7). Măsurile legate de mediu și de protecția plantelor, precum și măsurile de prevenire și gestionare a crizelor fac însă obiectul normelor din statul membru în care se realizează efectiv aceste măsuri și acțiuni.” |
8. | La articolul 39, alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) O taxă suplimentară la import, astfel cum este menționată la articolul 182 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, poate fi aplicată produselor și în timpul perioadelor enumerate în anexa VII la prezentul regulament. Respectiva taxă suplimentară la import se aplică în cazul în care cantitatea oricăruia dintre produsele puse în liberă circulație pentru oricare dintre perioadele de aplicare prevăzute în anexa menționată depășește volumul de declanșare pentru produsul respectiv, cu excepția cazului în care importurile nu riscă să perturbe piața Uniunii sau dacă efectele taxei suplimentare la import ar fi disproporționate față de obiectivul urmărit.” |
9. | Anexele I și II se înlocuiesc cu textul prevăzut în anexa la prezentul regulament. |
Articolul 2
Modificarea Regulamentului (CE) nr. 606/2009
În Regulamentul (CE) nr. 606/2009 se introduce următorul nou articol 12a:
„Articolul 12a
Notificările deciziilor statelor membre de a permite o creștere a tăriei alcoolice naturale
(1) Statele membre care decid să utilizeze posibilitatea de a permite o creștere a tăriei alcoolice naturale în volume în temeiul părții I secțiunea A punctul 3 din anexa VIII la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 notifică acest lucru Comisiei înaintea adoptării deciziei. În notificare, statele membre specifică procentajele cu care au fost majorate limitele prevăzute în partea I secțiunea A punctul 2 din anexa VIII la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 și regiunile și soiurile vizate de decizie și transmite date și dovezi din care să reiasă că, în regiunile respective, condițiile climatice au fost deosebit de vitrege.
(2) Notificarea se efectuează în conformitate cu Regulamentul delegat (UE) 2017/1183 al Comisiei (*1) și cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1185 al Comisiei (*2).
(3) Notificarea este comunicată de Comisie autorităților celorlalte state membre prin intermediul sistemului informatic creat de Comisie.
Articolul 3
Intrarea în vigoare și aplicarea
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 ianuarie 2018.
Totuși, articolul 1 alineatele (5), (6) și (9) se aplică de la 1 ianuarie 2019.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 7 iunie 2018.
Pentru Comisie
Președintele
Jean-Claude JUNCKER
(1) JO L 347, 20.12.2013, p. 671.
(2) JO L 347, 20.12.2013, p. 549.
(3) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/892 al Comisiei din 13 martie 2017 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește sectorul fructelor și legumelor și sectorul fructelor și legumelor prelucrate (JO L 138, 25.5.2017, p. 57).
(4) Regulamentul (UE) 2017/2393 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 decembrie 2017 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), (UE) nr. 1306/2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune, (UE) nr. 1307/2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune, (UE) nr. 1308/2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și (UE) nr. 652/2014 de stabilire a unor dispoziții pentru gestionarea cheltuielilor privind lanțul alimentar, sănătatea și bunăstarea animalelor, precum și sănătatea plantelor și materialul de reproducere a plantelor (JO L 350, 29.12.2017, p. 15).
(5) Regulamentul (CE) nr. 606/2009 al Comisiei din 10 iulie 2009 de stabilire a anumitor norme de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în privința categoriilor de produse viticole, a practicilor oenologice și a restricțiilor care se aplică acestora (JO L 193, 24.7.2009, p. 1).
ANEXĂ
„ANEXA I
Structura și conținutul unei strategii naționale destinate programelor operaționale sustenabile, menționată la articolul 2
1. Durata strategiei naționale
A se indica de către statul membru.
2. Analiza situației din perspectiva punctelor tari și a punctelor slabe, precum și a potențialului de dezvoltare, strategia aleasă pentru a răspunde punctelor tari și punctelor slabe și justificarea priorităților alese, menționate la articolul 36 alineatul (2) literele (a) și (b) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
2.1. Analiza situației
Descrierea situației actuale a sectorului fructelor și legumelor, folosind date măsurabile, subliniind punctele tari și punctele slabe, decalajele, necesitățile și lacunele și potențialul de dezvoltare, pe baza indicatorilor relevanți definiți în tabelul 4.1 din anexa II. Această descriere se referă cel puțin la:
— | performanțele sectorului fructelor și legumelor: punctele tari și punctele slabe ale sectorului, competitivitatea și potențialul de dezvoltare al organizațiilor de producători; |
— | efectele asupra mediului (impacturi, presiuni și beneficii) ale producției de fructe și legume, inclusiv principalele tendințe. |
2.2. Strategia aleasă pentru a răspunde punctelor tari și punctelor slabe
Descrierea principalelor domenii în care se preconizează că intervenția va aduce valoarea adăugată maximă:
— | relevanța obiectivelor stabilite pentru programele operaționale și a rezultatelor preconizate, precum și măsura în care acestea pot fi realizate în mod realist; |
— | coerența internă a strategiei, existența interacțiunilor care se consolidează reciproc și posibilele conflicte sau contradicții dintre obiectivele operaționale ale diferitelor acțiuni selectate; |
— | complementaritatea și coerența acțiunilor selectate în raport cu alte acțiuni naționale sau regionale și în raport cu activitățile sprijinite prin fondurile Uniunii Europene, mai ales cu programele de dezvoltare rurală și de promovare; |
— | rezultatele preconizate și impactul în raport cu situația de referință și contribuția lor la îndeplinirea obiectivelor Uniunii. |
2.3. Impactul strategiei naționale precedente (după caz)
Descrierea rezultatelor și a impactului programelor operaționale aplicate recent.
3. Obiectivele programelor operaționale și indicatorii de performanță menționați la articolul 36 alineatul (2) litera (c) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Descrierea tipurilor de acțiuni selectate ca fiind eligibile pentru sprijin (listă neexhaustivă), a obiectivelor urmărite, a țintelor verificabile și a indicatorilor care permit evaluarea progresului realizat în ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor, eficiența și eficacitatea.
3.1. Cerințe privind toate tipurile de acțiuni sau o parte dintre acestea
Statele membre se asigură că toate acțiunile incluse în strategia națională și în cadrul național sunt verificabile și controlabile. Dacă evaluarea din timpul implementării programului operațional arată că nu sunt îndeplinite cerințele privind verificabilitatea și controlabilitatea, acțiunile în cauză trebuie ajustate în consecință sau eliminate. Dacă sprijinul se acordă pe baza sumelor forfetare standard sau a baremelor pentru costuri unitare, statele membre se asigură că toate calculele relevante sunt adecvate și exacte și sunt realizate în prealabil pe baza unui calcul just, echitabil și verificabil. Acțiunile de protecție a mediului trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute la articolul 33 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Statele membre adoptă măsuri de salvgardare, dispoziții și controale pentru a se asigura că acțiunile selectate ca fiind eligibile pentru sprijin nu sunt sprijinite și prin alte instrumente relevante ale politicii agricole comune, în special prin programe de dezvoltare rurală și de promovare sau prin alte scheme naționale sau regionale. Măsuri de salvgardare eficace, instituite în temeiul articolului 33 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, pentru protecția mediului împotriva posibilelor presiuni sporite în urma investițiilor sprijinite în temeiul programelor operaționale, precum și criterii de eligibilitate adoptate, în temeiul articolului 36 alineatul (1) din regulamentul menționat, pentru a se garanta că investițiile în exploatațiile individuale sprijinite în temeiul programelor operaționale respectă obiectivele stabilite la articolul 191 din TFUE și în cel de Al șaptelea program de acțiune pentru mediu al Uniunii.
3.2. Informațiile specifice necesare pentru tipurile de acțiuni care vizează îndeplinirea obiectivelor stabilite sau menționate la articolul 33 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 (a se completa doar pentru tipurile de acțiuni selectate).
3.2.1. Achiziționarea de active fixe
— | tipurile de investiții eligibile pentru sprijin; |
— | alte forme de achiziții eligibile pentru sprijin, precum închirierea sau leasingul; |
— | detalii privind condițiile de eligibilitate pentru sprijin. |
3.2.2. Alte acțiuni
— | descrierea tipurilor de acțiuni eligibile pentru sprijin; |
— | detalii privind condițiile de eligibilitate pentru sprijin. |
4. Desemnarea autorităților competente și a organismelor responsabile
Desemnarea de către statul membru a autorității naționale responsabile cu gestionarea, monitorizarea și evaluarea strategiei naționale.
5. O descriere a sistemelor de monitorizare și evaluare
Indicatorii de performanță stabiliți de strategia națională cuprind indicatorii prevăzuți la articolul 4 și enumerați în tabelul 4.1 din anexa II. Dacă se consideră adecvat, strategia națională specifică indicatori suplimentari care reflectă necesitățile naționale sau regionale, precum și condițiile și obiectivele specifice programelor operaționale naționale.
5.1. Evaluarea programelor operaționale și obligațiile de raportare ale organizațiilor de producători, menționate la articolul 36 alineatul (2) literele (d) și (e) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Descrierea cerințelor și procedurilor de monitorizare și evaluare a programelor operaționale, inclusiv a obligațiilor de raportare ale organizațiilor de producători.
5.2. Monitorizarea și evaluarea strategiei naționale
Descrierea cerințelor și procedurilor de monitorizare și evaluare a strategiei naționale.
„ANEXA II
Raportul anual Partea A
STRUCTURA RAPORTULUI ANUAL – PARTEA A
Aceste formulare alcătuiesc partea A a raportului anual pe care autoritățile competente din statele membre trebuie să îl transmită Comisiei Europene până la data de 15 noiembrie a fiecărui an, în anul succesiv anului calendaristic vizat de raport.
Aceste formulare se bazează pe cerințele privind raportarea prevăzute la articolul 54 litera (b) din Regulamentul delegat (UE) 2017/891 și în anexa V la același regulament, care stabilește norme de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 în ceea ce privește sectorul fructelor și legumelor și sectorul fructelor și legumelor prelucrate.
1. Informații administrative
Tabelul 1.1. | Modificări ale legislației naționale adoptate în scopul punerii în aplicare a dispozițiilor din titlul I capitolul II secțiunea 3 și din titlul II capitolul III secțiunile 1, 2 și 3 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 (pentru sectorul fructelor și legumelor) |
Tabelul 1.2. | Modificări legate de strategia națională destinată programelor operaționale sustenabile aplicabilă programelor operaționale |
2. Informații privind organizațiile de producători, organizațiile de producători transnaționale, asociațiile de organizații de producători, asociațiile transnaționale de organizații de producători și grupurile de producători
Tabelul 2.1. | Organizațiile de producători |
Tabelul 2.2. | Organizațiile de producători transnaționale |
Tabelul 2.3. | Asociațiile de organizații de producători |
Tabelul 2.4. | Asociațiile transnaționale de organizații de producători |
Tabelul 2.5. | Grupurile de producători |
3. Informații privind cheltuielile
Tabelul 3.1. | Cheltuieli legate de organizațiile de producători, organizațiile de producători transnaționale, asociațiile de organizații de producători și asociațiile transnaționale de organizații de producători |
Tabelul 3.2. | Cheltuieli totale aferente programelor operaționale ale organizațiilor de producători, ale organizațiilor de producători transnaționale, ale asociațiilor de organizații de producători și ale asociațiilor transnaționale de organizații de producători |
Tabelul 3.3. | Cheltuielile totale ale grupurilor de producători |
Tabelul 3.4. | Retrageri |
4. Monitorizarea programelor operaționale/a planurilor de recunoaștere
Tabelul 4.1. | Indicatori în ceea ce privește organizațiile de producători și organizațiile de producători transnaționale, asociațiile de organizații de producători și asociațiile transnaționale de asociații de producători |
Tabelul 4.2. | Indicatori în ceea ce privește grupurile de producători |
Note explicative
Abrevieri
Organizarea comună a pieței | OCP |
Grup de producători | GP |
Organizație de producători | OP |
Organizație de producători transnațională | OPT |
Asociație de organizații de producători | AOP |
Asociație transnațională de organizații de producători | ATOP |
Fond operațional | FO |
Program operațional | PO |
Valoarea producției comercializate | VPC |
Stat membru | SM |
Codurile țărilor
Denumirea țării (limba sursă) | Denumirea scurtă (română) | Codul |
Belgique/België | Belgia | BE |
България (*1) | Bulgaria | BG |
Česká republika | Republica Cehă | CZ |
Danmark | Danemarca | DK |
Deutschland | Germania | DE |
Eesti | Estonia | EE |
Éire/Ireland | Irlanda | IE |
Ελλάδα (*1) | Grecia | EL |
España | Spania | ES |
France | Franța | FR |
Italia | Italia | IT |
Κύπρος (*1) | Cipru | CY |
Latvija | Letonia | LV |
Lietuva | Lituania | LT |
Luxemburg | Luxemburg | LU |
Magyarország | Ungaria | HU |
Malta | Malta | MT |
Nederland | Țările de Jos | NL |
Österreich | Austria | AT |
Polska | Polonia | PL |
Portugal | Portugalia | PT |
Republika Hrvatska | Croația | HR |
România | România | RO |
Slovenija | Slovenia | SI |
Slovensko | Slovacia | SK |
Suomi/Finland | Finlanda | FI |
Sverige | Suedia | SE |
United Kingdom | Regatul Unit | UK |
Coduri regionale
Vlaams Gewest | BE2 |
Région Wallonne | BE3 |
Orice stat membru care consideră mai adecvat să furnizeze o defalcare regională are opțiunea de a indica regiunea în cauză pe pagina de gardă a fiecărei secțiuni și la începutul fiecărui tabel.
Numărul de cod (ID) al OP-urilor, al OPT-urilor, al AOP-urilor, al ATOP-urilor și al GP-urilor
Numărul de cod al fiecărei OP, OPT, AOP, ATOP sau GP este UNIC. Dacă unei OP, OPT, AOP sau ATOP sau unui GP i se retrage recunoașterea, codul respectiv nu trebuie refolosit niciodată.
Valori monetare
Toate valorile monetare trebuie exprimate în EUR, cu excepția statelor membre care utilizează o monedă națională. În partea de SUS a tabelelor apare o căsuță numită „MONEDA NAȚIONALĂ”.
Moneda |
Căsuța trebuie să indice codul monedei naționale utilizate.
CODUL | |
Euro | EUR |
Liră sterlină | GBP |
Punctul de contact pentru comunicare
Statul membru: | Anul: | ||
Regiunea: |
Organizația | Denumire | |
Adresă poștală | ||
Persoana de contact 1 | Nume | |
Prenume | ||
Funcție | ||
Adresă de e-mail | ||
Număr de telefon profesional | ||
Număr de fax profesional | ||
Persoana de contact 2 | Nume | |
Prenume | ||
Funcție | ||
Adresă de e-mail | ||
Număr de telefon profesional | ||
Număr de fax profesional |
Raportul anual – Partea A
Statul membru: | Anul: | ||
Regiunea: |
SECȚIUNEA 1
INFORMAȚII ADMINISTRATIVE
Tabelul 1.1. Modificări ale legislației naționale adoptate în scopul punerii în aplicare a dispozițiilor din titlul I capitolul II secțiunea 3 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 (pentru sectorul fructelor și legumelor)
Descărcă textul
Poți descărca textul prezent, sau întreg textul dacă acesta are dimensiuni mai mari, folosind butonul de mai jos.